کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انشعابات بزرگترین مشکل رونق تولید در قم است

خبرگزاری تسنیم , 16 شهريور 1398 ساعت 16:06

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم بزرگ‌ترین مانع رونق تولید در استان را مربوط به کمبودهای آب، برق و گاز برشمرد و گفت: برای تأمین برق موردنیاز شهرک‌های صنعتی استان ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.


به گزارش قم نیوز اسرافیل شعاعی با اشاره به نقش صنایع کوچک در تولید و تحرک اقتصادی در کشور اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تأکیداتی بر حمایت و تقویت صنایع کوچک و متوسط داشته‌اند که در این زمینه اقدامات مناسبی در استان قم انجام‌شده است.

وی یکی از حوزه‌های اقداماتی در این زمینه را توسعه صنعتی و کارآفرینی واحدهای صنعتی دانست و افزود: تاکنون 945 دوره آموزشی در سطوح مختلف، برگزاری 110 تور صنعتی برای 2200 نفر از مدیران و کارشناسان، حمایت از واحدهای صنعتی کوچک برای پذیرش در فرابورس، حمایت از انتقال فناوری برای رفع مشکلات فرآیندی واحدها، تشکیل خوشه‌های صنعتی و غیره انجام‌شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم اقدامات در زمینه امور بین‌الملل و بازاریابی خارجی را موردتوجه قرار داد و گفت: حمایت از 658 واحد صنعتی برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، تشکیل نمایشگاه شهرک صنعتی شکوهیه با بیش از 300محصول، حمایت از ایجاد سه شرکت مدیریت صادرات جهت تقویت و گسترش صادرات واحدهای صنعتی و انجام مطالعات بازاریابی محصولات خوشه‌های کسب‌وکار در این زمینه انجام‌گرفته است.


وی با بیان اینکه خدماتی نیز در زمینه تأمین مالی واحدهای صنعتی شده است، یادآور شد: ارائه خدمات در زمینه ترهین وثایق به صنعتگران از طریق صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و معرفی واحدهای صنعتی به بانک‌های عامل جهت اخذ تسهیلات برای رونق تولید و حمایت مالی از شرکت‌ها انجام‌گرفته است.

شعاعی بزرگ‌ترین مانع رونق تولید در استان را مربوط به کمبودهای آب، برق و گاز برشمرد و خاطرنشان کرد: برای تأمین برق موردنیاز شهرک‌های صنعتی استان 700 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.

وی اضافه کرد: مسئولان و هیئت‌مدیره شرکت‌های خدماتی و بیش از 2000 طرح صنعتی و واحدهای صنعتی استان از نمایندگان مجلس خواهان اختصاص یک درصد مالیات بر ارزش‌افزوده برای تکمیل زیرساخت‌ها، ترمیم آسفالت خیابان‌ها، تعویض تأسیسات فرسوده شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور هستند که این اقدام سبب حفظ وضعیت  موجود و افزایش سرمایه‌گذاری و  اشتغال کشور می‌شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 81849

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81849/انشعابات-بزرگترین-مشکل-رونق-تولید-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir