کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

 معاون استاندار قم:

مزار شهدا قطبی برای فعالیت‌های فرهنگی باشد

خبرگزاری ايرنا , 17 شهريور 1398 ساعت 14:00

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: مزار شهدا باید قطبی برای فعالیت‌های انقلابی، فرهنگی، اجتماعی و غیره محسوب شود، چراکه حضور شهید باعث بیدارتر شدن مردم می‌شود و خیلی افراد تحت تاثیر قرار می‌گیرند.


به گزارش قم نیوز بیژن سلیمان پور در دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان افزود: دفاع مقدس بخش مهم و قابل‌توجهی از تاریخ و هویت ملت بزرگ ایران است و نباید در ثبت و حفظ آن غفلت شود.

وی اظهار داشت: دفاع مقدس گنجینه‌ای تمام‌نشدنی است و لذا در دوران کنونی جنگ نرم دشمن از طریق ماهواره‌ها و فضای مجازی، می‌توان از هر ساعت و رویداد فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس، آثار مکتوب و نمایشی قابل‌توجهی در برابر حملات دشمن تولید کرد.

وی افزود: نباید از ترویج و انتقال آن حماسه فراموش‌نشدنی به نسل‌های آینده غفلت و قصور نمود و در این راستا جمع‌آوری اسناد و آثار آن دوران، مسئولیتی پیوسته و فراگیر است.

معاون استاندار قم گفت: در سال‌های نخست بعد از جنگ رویکرد اغلب فیلم‌ها دفاع مقدسی و برخاسته از فرهنگ ایثار و شهادت بود، ولی امروز بیشتر شاهد ژانرهایی مبتنی بر بستر فانتزی و تجمل‌گرایی و غیره هستیم.

سلیمان پور بابیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی بیمه‌شده خون مطهر شهیدان والامقام است، تصریح کرد: فرهنگ حماسه و ایثار جزیی از تاریخ هویت ملت بزرگ ایران محسوب می‌شود و هرگونه کوتاهی در حفظ آن، فاجعه‌ای بزرگ و گناهی نابخشودنی خواهد بود.

وی با اشاره به اثرگذاری آیین تشییع شهدا بر وضعیت فرهنگی جامعه گفت: در مراسم تشییع باشکوه شهدا بخصوص شهدای گمنام از همه قشرها و گروه‌ها حضور پیدا می‌کنند و معنویت و برکت وسیعی جامعه را فرامی گیرد اما برخی بصیرت ندارند و این تاثیرات را درک نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: همه ما در هر مسئولیتی که هستیم باید امانت‌دار باشیم و بدانیم که خدمت در خط رهنمودهای ولایت، اجرای قانون اساسی، حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای میهن اسلامی و بخصوص آرمان‌های مقدس شهدا از افتخارات ارزشمند محسوب می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت و ساختار این اداره، موزه دفاع مقدس استان، برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان در هفتم مهرماه سال جاری و غیره ارائه کرد.

حجت‌الاسلام علی لقمان پور با اشاره به وجود یادمان‌های شهدا گفت: هر یادمان شهدای گمنام در نقاط مختلف استان زیر نظر یک هیات امنا اداره می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دومین کنگره ۶ هزار شهید استان قم در سال آینده، ادامه داد: ضرورت دارد اسناد نقش ادارات و دستگاه‌ها و نهادهای استان در دوران دفاع مقدس در اسرع وقت به این اداره کل ارسال شود تا در کمیته اسناد کنگره مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نیازمند تعامل و همدلی همه دستگاه‌ها دانست و افزود: بحمدالله در این زمینه همکاری و مشارکت خوبی از سوی تمامی دستگاه‌ها و نهادها بخصوص شهرداری قم وجود دارد.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 81881

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81881/مزار-شهدا-قطبی-فعالیت-های-فرهنگی-باشد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir