کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خدمت در مسیر رهنمودهای رهبری افتخاری ارزشمند است

خبرگزاری فارس , 17 شهريور 1398 ساعت 15:27

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: همه ما در هر مسؤولیتی که هستیم باید امانتدار باشیم و بدانیم که خدمت در خط رهنمودهای ولایت، اجرای قانون اساسی، حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای میهن اسلامی و بخصوص آرمان‌های مقدس شهدا از افتخارات ارزشمند محسوب می شود.


به گزارش قم نیوز بیژن سلیمانپور در دیدار حجت الاسلام علی لقمان‌پور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم که در محل استانداری صورت گرفت، با تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری حسینی(ع) اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری دفاع مقدس گنجینه‌ای تمام نشدنی است و در دوران کنونی جنگ نرم دشمن از طریق ماهواره‌ها و فضای مجازی، می‌توان از هر ساعت و رویداد فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس، آثار مکتوب و نمایشی قابل توجهی در برابر حملات دشمن تولید کرد.

وی افزود: نباید از ترویج و انتقال آن حماسه فراموش نشدنی به نسل‌های آینده غفلت و قصور کرد و در این راستا جمع آوری اسناد و آثار آن دوران، مسؤولیتی پیوسته و فراگیر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم افزود: در سال‌های نخست بعد از جنگ رویکرد اغلب فیلم‌ها دفاع مقدسی و برخاسته از فرهنگ ایثار و شهادت بود، ولی امروز بیشتر شاهد ژانرهایی مبتنی بر بستر فانتزی و تجمل گرایی و ... هستیم.

وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی بیمه شده خون مطهر شهیدان والامقام است، تصریح کرد: فرهنگ حماسه و ایثار جزیی از تاریخ هویت ملت بزرگ ایران محسوب می‌شود و هرگونه کوتاهی در حفظ آن، فاجعه ای بزرگ و گناهی نابخشودنی خواهد بود.

سلیمانپور با اشاره به اثرگذاری آیین تشییع شهدا بر وضعیت فرهنگی جامعه گفت: در مراسم تشییع باشکوه شهدا به‌‌خصوص شهدای گمنام از همه اقشار و گروه‌ها حضور پیدا می‌کنند و معنویت و برکت وسیعی جامعه را فرا می‌گیرد اما برخی بصیرت ندارند و این تاثیرات را درک نمی‌کنند.

وی افزود: مزارهای شهدا باید قطبی برای فعالیت‌های انقلابی، فرهنگی، اجتماعی و ... محسوب گردد زیرا حضور شهید باعث بیدارتر شدن مردم می‌شود و خیلی‌ها را مورد تاثیر قرار می‌دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم تاکید کرد: همه ما در هر مسؤولیتی که هستیم باید امانتدار باشیم و بدانیم که خدمت در خط رهنمودهای ولایت، اجرای قانون اساسی، حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای میهن اسلامی و بخصوص آرمان‌های مقدس شهدا از افتخارات ارزشمند محسوب می شود.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام لقمانپور گزارشی از وضعیت و ساختار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، موزه دفاع مقدس استان، برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان در هفتم مهرماه سال جاری و ... ارائه کرد.

وی با اشاره به وجود یادمان‌های شهدا گفت: هر یادمان شهدای گمنام در نقاط مختلف استان زیر نظر یک هیئت امنا اداره می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به برگزاری دومین کنگره 6 هزار شهید استان قم در سال آینده، ادامه داد: ضرورت دارد اسناد نقش ادارات و دستگاه‌ها و نهادهای استان در دوران دفاع مقدس در اسرع وقت به این اداره کل ارسال شود تا در کمیته اسناد کنگره مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نیازمند تعامل و همدلی همه دستگاه‌ها خواند و افزود: بحمدالله در این زمینه همکاری و مشارکت خوبی از سوی کلیه دستگاه‌ها و نهادها بخصوص شهرداری قم وجود دارد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 81883

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81883/خدمت-مسیر-رهنمودهای-رهبری-افتخاری-ارزشمند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir