يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : 8197
ارجمندی خبر داد:

حضور هنرمندان صنایع دستی قم در نمایشگاه‌های خارجی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از حضور هنرمندان صنایع دستی قم در نمایشگاه‌های خارجی خبر داد.
حضور هنرمندان صنایع دستی قم در نمایشگاه‌های خارجی
به گزارش قم نیوز، علیرضا ارجمندی با اشاره به نقش و اهمیت ویژه مشارکت و حضور فعالان عرصه صنایع دستی استان در نمایشگاه‌های خارجی گفت: این فعالیت می‌تواند با فراهم کردن زمینه ارتباطات گسترده‌تر تجاری با سایر کشور ها، صادرات غیر نفتی کشور و استان را افزایش دهد.

وی با اشاره به تجربه موفق حضور هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه معرفی توانمندی‌های فرهنگی تجاری استان قم در مالزی، توسعه و ارتقا جایگاه صنایع دستی استان را منوط به رشد صادرات محصولات این صنعت عنوان کرد و افزود: هنرمندان صنایع دستی با این رویکرد باید ضمن تولید محصولات با کیفیت، به بسته بندی مناسب، زیبا و شکیل، ایجاد پایگاه‌های اینترنتی چند زبانه، چاپ بروشور و کاتالوگ معرفی محصولات و تسلط به زبان‌های بین المللی به‌ویژه انگلیسی همت گمارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در راستای تشویق هنرمندان به حضور در این نمایشگاه‌ها بخشی از هزینه‌ها شامل ارائه کمک هزینه بلیط رفت و برگشت و کمک هزینه اجاره غرفه‌ها را متقبل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فهرست، زمان و مکان نمایشگاه‌های خارجی صنایع دستی برای سال ۹۱ اعلام شده است، گفت: این فهرست هم اکنون روی پایگاه اینترنتی این اداره کل به آدرس www.qommiras.ir قرار دارد و هنرمندان علاقمند می‌توانند با توجه به شرایط خود برای شرکت در این نمایشگاه‌ها به معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی این اداره کل مراجعه کنند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.y97rak9qupr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما