شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : 82040
منبع : خبرگزاری تسنیم

فاز نخست مترو قم پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد

قم نيوز : معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم زمان بهره‌برداری فاز نخست مترو قم از قلعه کامکار تا میدان مطهری را به شرط تأمین اعتبارات و واگن‌ها تا پایان سال ۹۹ دانست.
فاز نخست مترو قم پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد
فاز نخست مترو قم پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش قم نیوز محسن بهشتی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مترو قم اظهار داشت: چندی قبل معاون فنی سازمان برنامه و بودجه کشور از روند اجرای پروژه مترو قم بازدیدی داشتند که قول مساعدی برای افزایش و تخصیص اعتبارات برای اجرای این پروژه داده شد.

وی با بیان اینکه فاز نخست خط اول مترو قم در 5.2 کیلومتر در حال فعالیت عمرانی است، ابراز کرد: فاز نخست این خط از قطعه کامکار تا میدان مطهری به شرط تأمین اعتبارات و واگن‌ها تا پایان سال 99 به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به تصویب اجرای خط دوم مترو قم از شهرک پردیسان اضافه کرد: خط دوم مترو به دلیل حذف منوریل از میدان مطهری تا پردیسان، اجرا می‌شود که توجیه فنی بیشتری نسبت به اجرای منوریل در این مسیر دارد.

وی با تأکید بر اینکه خط دوم مترو از بافت پرتراکم جمعیتی شهر عبور می‌کند، یادآور شد: این خط به طول 16.5 کیلومتر از بافت پرتراکم پردیسان، شهرک قدس، شهرک مهدیه، بلوار صدوقی، صفائیه، ارم و باجک اجرا می‌شود.

بهشتی آخرین وضعیت اجرای منوریل شهر قم را مورد توجه قرار داد و گفت: 4.7 کیلومتر اجرای منوریل از انتهای مسیر رودخانه تا میدان مطهری مصوبه استان و شورای عالی ترافیک داشته که مقررشده با تأمین مالی این مسیر اجرایی شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdzz0j.yt0xo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما