سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : 82458
منبع : خبرگزاری تسنیم

انتقاد مدیرکل بنیاد شهید از بی‌توجهی به قبور شهدا در روستاهای قم

قم نيوز : مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: همه دهیارها مبلغی برای ساماندهی گلزار شهدای روستاها دریافت کرده‌اند که باید بررسی شود در روستاهایی که کاری انجام‌نشده، این مبلغ کجا خرج شده است.
انتقاد مدیرکل بنیاد شهید از بی‌توجهی به قبور شهدا در روستاهای قم
انتقاد مدیرکل بنیاد شهید از بی‌توجهی به قبور شهدا در روستاهای قم
به گزارش قم نیوز سید جواد هاشمی ظهر امروز در جلسه ساماندهی گلزارهای شهدای استان که در سالن جلسات معاونت امور عمرانی استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس، اظهار داشت:  قم باید الگو برای کشور در زمینه گلزارهای شهدا باشد اما مانند قسمت‌های دیگر عقب‌افتاده است.

وی افزود: آرامستان شیخان 30 سال است که به همین شکل نامناسب قرار دارد و وضعیت شیخان متناسب شأن استان قم نیست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با بیان اینکه در گلزار شهدای شیخان اوقاف و آستانه دخیل هستند، ادامه داد: باید فضای معنوی شیخان حفظ شود و حداقل سنگ قبور شهدا به شکل زیبایی‌ترمیم شود.

وی با انتقاد از وضعیت ناهمواری قبور شهدا و علما در قبرستان شیخان، عنوان کرد: برخی قبور تخریب‌شده و برخی دیگر مثل قبور شهدای 7 تیر نیازمندترمیم و بازسازی است.

هاشمی خاطرنشان کرد: گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) پس از 30 سال ساماندهی شد و تحویل شهرداری خواهیم داد، گلزار شهدای شاه ابراهیم(ع) نیز در همین وضعیت مناسب است اما در گلزار شهدا روستاها شاهد وضعیت مناسبی نیستیم.

وی با انتقاد از وضعیت نامناسب آرامستان وادی‌السلام، این قبرستان را درشان مردم قم ندانست و اضافه کرد: در وادی‌السلام مقبره شهید آیت‌الله سعیدی است که متأسفانه در آنجا برق وجود ندارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با اشاره به اینکه بهشت معصومه(س) فضای خوبی در قسمت گلزار شهدا دارد، افزود: قسمت گلزاری که شهدای مدافع حرم هستند بسیار زیباست و میلیاردها تومان برای قبور خانواده شهدا و جانبازان خرج شده است.

وی با انتقاد از برخی دهیاران برای بی‌توجهی به قبور شهدا در برخی روستاها، ادامه داد: در بحث تعمیرات و تجهیزات گلزار شهدای روستاها بودجه‌ای اختصاص داده شد که ساماندهی بر عهده دهیاران است،

هاشمی خاطرنشان کرد: همه دهیارها مبلغی برای ساماندهی گلزار شهدای روستاها دریافت کرده‌اند که باید بررسی شود در روستاهایی که کاری انجام‌نشده، این مبلغ کجا خرج شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg7t97.ak9xn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما