چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 82487
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرستاد اقامه نماز قم:

نبود روحانی برای اقامه نماز جماعت در مدارس قم قابل قبول نیست

قم نيوز : مدیر ستاد اقامه نماز قم گفت: با توجه به وجود حوزه علمیه قم و حضور تعداد قابل‌توجهی روحانی در این شهر، نبود روحانی در حدود 20 درصد از مدارس قم قابل‌قبول نمی‌باشد.
نبود روحانی برای اقامه نماز جماعت در مدارس قم قابل قبول نیست
نبود روحانی برای اقامه نماز جماعت در مدارس قم قابل قبول نیست
به گزارش قم نیوز محمد خامه یار افزود:‌ در حال حاضر 80 درصد امامان جماعت مدارس قم روحانی هستند که این میزان باید به 100 درصد برسد.

وی اضافه کرد: نماز جماعت در برخی مدارس قم توسط مدیر یا سایر مسئولان غیرروحانی مدرسه اقامه می‌شود که این مساله موردپسند ستاد اقامه نماز و همچنین مناسب جایگاه شهر قم نمی‌باشد.

وی با تاکید بر این‌که باید نماز جماعت همه مدارس توسط روحانیون اقامه شود، ادامه داد: بالغ‌بر 700 امام جماعت در مدارس شهر قم نماز جماعت می‌خوانند که روحانی هستند.

خامه یار خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که نماز جماعت خوب با استفاده از روحانی در مدارس قم اقامه شود و ‌ هیچ مدرسه‌ای بدون نمازخانه و نماز جماعت نباشد.

وی ادامه داد: در این راستا در جلسه شورای اقامه نماز مسئولان برخی اداره‌ها متقبل شدند امام جماعت مدارس پیرامونی اداره‌های خود را که فاقد امام جماعت هستند،‌ تامین نمایند.

وی همچنین بابیان این‌که در استان قم به تعداد انگشت‌شمار نمازخانه در مدارس وجود ندارد، گفت: مدارسی که نمازخانه ندارند اغلب با مشکل فضای کافی برای احداث نمازخانه مواجه هستند که در تلاش هستیم این مساله برطرف شود.

مدیرستاد اقامه نماز قم افزود: به‌عنوان‌مثال مدرسه‌ای در بخش سلفچگان نمازخانه ندارد که اگر بخواهیم نمازخانه احداث نماییم باید مدرسه تخریب شود که فعلا امکان این کار وجود ندارد.

وی با تاکید بر اهمیت فضا و امکانات نمازخانه مدارس،‌ اضافه کرد: مقرر شد فرش نمازخانه مدرسه شهدای گمنام قم که ازنظر فضا و امکانات در وضعیت نامناسبی بود،‌ توسط مدیر حوزه‌های علمیه تامین شود و مدیرکل آموزش‌وپرورش نیز بازسازی نمازخانه این مدرسه را به دانش آموزان قول داد.

در سال تحصیلی پیش رو حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز به جمعیت دانش‌آموزی استان قم افزوده می‌شود و حدود ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل خواهند شد.

در حال حاضر حدود ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس در قم فعال است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdciy5av.t1arv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما