چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۸
کد مطلب : 82493
منبع : خبرگزاری تسنیم

30 درصد زائران اربعین را بانوان تشکیل می‌دهند

قم نيوز : مسئول دبیرخانه مبلغین اربعین گفت: هزار و ۴۷۰ مبلغ به‌عنوان روحانی مستقر به موکب‌ها اعزام می‌شوند، همچنین سه تا پنج هزار نفر در قالب روحانیون کاروان‌های مردمی به مراسم اربعین حسینی اعزام می‌شوند و مقدمات این مساله انجام است.
۳۰ درصد زائران اربعین را بانوان تشکیل می‌دهند
۳۰ درصد زائران اربعین را بانوان تشکیل می‌دهند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مرتضی استقامت ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات خبرگزاری حوزه برگزار شد،اظهار داشت: سال 90 به این نتیجه رسیدیم که یکی از مهم‌ترین نیازهای مردم در حوزه تبلیغ، فعالیت‌های جمعی و گروهی است و در سال اولین تشکل حوزوی و مردمی خودجوش را با عنوان تشکل فرهنگی گروهی را تأسیس کردیم.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی برای زائران حسینی بیان کرد: سال 92 و با توجه به حضور گسترده زوار حسینی در اربعین به این نتیجه رسیدیم که باید کارهای فرهنگی بیشتر و بهتری انجام شود؛ در اربعین حسینی خدمات رفاهی و امنیتی و اسکان و ترابری بسیار خوبی انجام می‌شود.

مسئول دبیرخانه مبلغین اربعین تصریح کرد: سال 94 پس از یک سری اقدامات و تجربه کار اول به سمت بهینه‌سازی رفتیم؛ در این سال با نگاه به استان‌ها 1100 نفر طلبه به منطقه تبلیغی اعزام شدند.

استقامت ادامه داد: تأمین مایحتاج مبلغین برای تبلیغ در ایام اربعین مثل اقلام هدیه و اقلام ویژه کودک و نوجوان صورت می‌گیرد، نظارت و تبلیغ بر عملکرد مبلغین هم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اعزام مبلغین در ایام اربعین اظهار کرد: تا سقف 500 مبلغ اعزام به مرزهای کشور در ایام اربعین صورت خواهد گرفت، نخستین اعزام هفت صفر به مرز مهران است و جذب مبلغین انجام‌شده است و در حال آموزش مبلغین هستیم.

مسئول دبیرخانه مبلغین اربعین بابیان اینکه تردد 60 درصد زائرین از مرز مهران است،افزود:مبلغین علاوه بر مرز مهران در مرزهای چزابه، شلمچه و خسروی نیز حضور خواهند داشت.

 استقامت تصریح کرد: در سال 96 جمعیت استانی ما بیشتر شد و اعزامی‌ها نیز به 1600 نفر رسید، در سال 97 درزمینهٔ اعزام از استان‎ها و موکب‎ها به نتیجه مطلوب رسیدیم چون برای خدمت به زوار قرار شد که یک نفر به‌عنوان رکن موکب به‌عنوان یک روحانی حضورداشته باشد که این مسئله جریان سازی بهتری را ایجاد می‌کرد.

هزار و 470 مبلغ به‌عنوان روحانی مستقر در موکب‌ها اعزام می‌شوند

وی با اشاره به تعداد مبلغین اعزامی به مراسم زیارت اربعین اظهار کرد: هزار و 470 مبلغ به‌عنوان روحانی مستقر در موکب‌ها اعزام می‌شوند، همچنین سه تا پنج هزار نفر در قالب روحانیون کاروان‌های مردمی به مراسم اربعین حسینی اعزام می‌شوند و مقدمات این مسئله انجام است.

مسئول دبیرخانه مبلغین اربعین بابیان اینکه اربعین برای ما در ابتدا یک اتفاق، حادثه و سپس پدیده و یک جریان بود،ادامه داد: از سال قبل در مقام سیاست‌گذاری به‌عنوان یک عنصر تمدنی در نظر گرفته شد که باید به عنوان یک تمدن نگاه کنیم.

استقامت افزود: سال 95 با همکاری نهادهای حوزوی شورای سیاستگذاری تبلیغی اربعین با حضور سازمان های متولی چون مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جامعه المصطفی(ص) شورای مدیریت حوزه علمیه قم و مشهد، دفتر تبلیغات، اوقاف و مجامع مردمی چون تشکل فراگیر تبلیغ تشکلی جدی دراین عرصه شکل گرفت.

30 هزار مبلغ آموزش دیده برای مراسم زیارت اربعین نیاز داریم

وی با اشاره به ارزش و اهمیت تبلیغ دین ابراز کرد: مبلغان باید مثل طبیب دوار باشند و منتظر مردم برای تبلیغ نباشند، 30 هزار مبلغ آموزش دیده برای مراسم زیارت اربعین نیاز داریم و هماهنگ سازی بین نهادهای مختلف برای این تحقق این مساله در حال انجام است.

مسئول دبیرخانه مبلغین اربعین گفت: سال 97 اپ موبایلی به عنوان «حبیب» برای برطرف کردن نیازهای مبلغین و سازمان دهی بین حلقه هایی که از استان ها و استان ها اعزام می شوند به شکل یکسان ایجاد شد که در این اپ موبایلی، جی پی اس آنلاین و کتابخانه همراه مبلغین و سرفصل ها بارگذاری شد.

استقامت بیان کرد:تقسیم کاری بین نهادهای مختلف برای اعزام مبلغین در ایام اربعین انجام شده است و آموزش‌ها به مبلغین توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در شهر قم و دیگر شهرها صورت می‌گیرد.

وی با انتقاد از عدم پوشش قوی رسانه ای همایش عظیم اربعین بیان کرد: در این زمینه آمادگی کاملی برای فعالیت در حوزه اطلاع رسانی و حضور فعالان این عرصه ایجاد شده است که باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.

30 درصد از زائران اربعین را بانوان تشکیل می دهند

مسئول دبیرخانه مبلغین اربعین با اشاره به حضور و فعالیت بانوان مبلغ در مراسم اربعین بیان کرد: 30 درصد از زائران را بانوان تشکیل می دهند و در این زمینه فعالیت های تبلیغی خاصی در نظر گرفته شده است ولی پاسخ دهی به همه نیازهای تبلیغی نیازمند فعالیت گسترده تر است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfmjdc.w6d01agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما