چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 82679
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم:

۴۵۰۰ تن گوشت گوساله در مجتمع دامشهر تولید می‌شود

قم نيوز : معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت:‌ بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در سال جاری چهار هزار و ۵۰۰ تن گوشت گوساله و ۸۴۰ تن گوشت گوسفند در مجتمع دامشهر تولید می‌شود.
۴۵۰۰ تن گوشت گوساله در مجتمع دامشهر تولید  می‌شود
۴۵۰۰ تن گوشت گوساله در مجتمع دامشهر تولید  می‌شود
به گزارش قم نیوز علی‌اصغر همت بیان کرد:‌ برای رسیدن به این میزان تولید و کاهش مخاطرات و بیماری‌های واگیر و مسری،‌ طرح انتقال واحدهای کاروانسرا و میدان دام به خارج از مجتمع در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

وی در خصوص ویژگی‌های مجتمع دامشهر قم بیان کرد: این مجتمع دامپروری در فاصله ۱۳ کیلومتری شمال غربی و در مسیر جاده قم به گازران و ساوه در جنوب شرقی کوه نمک باهدف انتقال دامداری های استان به خارج از محدود شهری احداث شد.

وی ادامه داد:‌ظرفیت کل این مجتمع ۱۷۳ هزار و ۳۶۰ رأس دام سبک و سنگین در قالب یکهزار و ۲۷۸ واحد(۵۷۱ واحد گوساله پرواری و ۷۰۷ واحد گوسفند پرواری) و ۳۲ باب کاروانسرای دامی و یک باب میدان عرضه دام به مساحت حدود پنج هکتار است.

همت گفت:‌ ۸۹۰ واحد این مجتمع به بهره‌برداری رسیده و ۷۱۵ واحد آن نیز فعال و نیمه فعال است.

وی بیان کرد:‌ تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت مجتمع دامشهر و سایر مراکز تولید دام استان،‌ در سال جاری بیش از ۴۳ هزار تن گوشت قرمز در قم تولید شود.

وی ادامه داد:‌ دام‌پروری در قم ریشه‌ای دیرینه دارد و سرانه تولید گوشت قرمز در آن به‌طورمعمول بیش از نیاز استان است.

استان قم دارای حدود ۲۰۰ هزار رأس دام سبک و ۱۰۰ هزار رأس دام سنگین است،‌ سالانه در این استان حدود ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی شامل گوشت و محصولات لبنی تولید می‌شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcb90bw.rhb5zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما