سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : 82837
منبع : خبرگزاری تسنیم

عضو جامعه مدرسین: زائران پیاده‌روی اربعین به دنبال وحدت اسلامی باشند

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین اهانت به مقدسات دیگر ملت‌ها را امری ناپسند دانست و گفت: شرکت‌کنندگان درحرکت عظیم پیاده‌روی اربعین باید به دنبال تقویت وحدت اسلامی باشند.
عضو جامعه مدرسین: زائران پیاده‌روی اربعین به دنبال وحدت اسلامی باشند
عضو جامعه مدرسین: زائران پیاده‌روی اربعین به دنبال وحدت اسلامی باشند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محسن فقیهی حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین را حرکتی جهانی توصیف کرد و اظهار داشت: پیاده‌روی روز اربعین، به‌دوراز ملیت و مذهب خاصی بوده و ظرفیت بالایی برای صلح و ثبات منطقه ایجاد خواهد کرد لذا با احترام به ادیان مختلف این حرکت عظیم می‌تواند به وحدت جهان اسلام و مسلمانان و مردم کل جهان تبدیل شود.

وی با پیروی از فرمایش مقام معظم رهبری این حرکت عظیم را مختص دین و مذهب خاصی ندانست و تصریح کرد: تمام جوامع و ادیان مختلف در این تجمع بزرگ تشیع مشارکت دارند و این حرکت مختص به گروه خاصی نبوده و هیچ گروهی نیز حق مصادره آن را به نفع خویش ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه توجه به اهداف قیام امام حسین (ع) را در راهپیمایی اربعین امری ضروری دانست و افزود: یکی از اهداف بلند اباعبدالله(ع) ایثارگری و فداکاری ایشان درراه دین خدا و تحقق آرمان‌های اسلام است که می‌توان با پیروی از ایشان این ویژگی‌ها را در وجود خود نهادینه ساخت.

عضو جامعه مدرسین بی‌توجهی به اهداف امام حسین (ع) را عاملی برای فسادهای گاه‌وبیگاه در گوشه و کنار قلمداد کرد و گفت: با یادآوری مصائبی که خاندان نبوت در کربلا متحمل شدند و عمل به اهداف آقا و سرمشق گیری از ایشان درحرکت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی می‌توان در اصلاح مملکتی کوشید.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر و حرکت‌های مرموزانه و اختلاف افکن میان شیعه‌ و سنی‌ در کشور عراق خاطرنشان کرد: رفتار صحیح شرکت‌کنندگان در این حرکت عظیم می‌تواند نقش مؤثری در خنثی کردن توطئه گران داشته و همگی باید به دنبال تقویت وحدت اسلامی باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchq6n6.23nixdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما