کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو خبرگان رهبری: امام حسین(ع) برای دفاع از حق و حجاب به شهادت رسید

خبرگزاری تسنیم , 27 مهر 1398 ساعت 9:28

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام حسین(ع) به شهادت رسیدند تا حجاب و عفاف باقی بماند و مردم در مسیر حق بمانند، کسی که این بدحجابی ها و مشکلات را ببیند و بتواند کاری کند ولی اقدامی نکند در خط عمر سعد است.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید رحیم توکل در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد اظهار داشت: خداوند فرمود از هر کسی بگذرم از قاتلان امام حسین(ع) نمی‌گذرم و تا آخر در جهنم می‌مانند.

وی افزود: شخصی خدمت امام صادق(ع) رسید و گفت که در کربلا بودم و سنگ و تیری نزدم ولی هنگامی که جمعیت هلهله زدند منم هلهله زدم و امام(ع) تاسف خود و گفت که خدا انشالله از شما نگذرد و آن شخص گفت مگه چکار کردم، امام صادق(ع) فرمود شما در کربلا سیاهی لشکر شمر بودی.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امام صادق(ع) فرمود شمر به قتلگاه آمد و هنگامی که سیاهی لشکر را مشاهده کرد دلش قرص شد و اگر شما سیاهی لشکر نبودی شمر دلش قرص نمی‌شد و این جنایت را انجام  نمی‌داد و اباعبدالله(ع) را شهید نمی‌کرد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: افرادی که نه طرف حق و نه طرف باطل را می‌گیرند اگر در کربلا بودند نیز بی‌طرف بودند و با امام حسین(ع) کاری نداشتند، هنگامی که امام حسین(ع) فریاد زدند هل من ناصر ینصرنی باید سیدالشهدا(ع) را یاری می‌کردند.

توکل گفت: برخی مسئولان در حال تغییر کوچه و خیابان‌هایی هستد که مزین به نام شهدا است و نام شهید را حذف می‌کنند این افراد در مسیر عمر سعد حرکت می‌کنند، از نظر این افراد همه مشکلات کشور برطرف شده و فقط تغییر نام کوچه‌ها مانده است؟

وی با اشاره به اهداف نهضت عاشورا و لزوم تداوم مسیر اباعبدالله(ع) خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) به شهادت رسیدند تا حجاب باقی بماند و مردم در مسیر حق بانند، کسی که این بدحجابی‌ها و مشکلات را ببیند و بتواند کاری کند ولی اقدامی نکند در خط عمر سعد است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 82878

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/82878/عضو-خبرگان-رهبری-امام-حسین-ع-دفاع-حق-حجاب-شهادت-رسید

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir