جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : 83062
منبع : خبرگزاری فارس

گفتمان مقاومت با صلابت به راه خود ادامه می‌دهد/ تقدیر از مهمان‌نوازی مردم عراق در اربعین

قم نيوز : امام جمعه قم با اشاره به مسائل کشورهای لبنان و عراق گفت: استکبار جهانی بداند با این حرکات نمی‌تواند برابر مقاومت اسلامی پیروز شود و مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی به راه پرافتخار خود با صلابت ادامه خواهد داد.
گفتمان مقاومت با صلابت به راه خود ادامه می‌دهد/ تقدیر از مهمان‌نوازی مردم عراق در اربعین
گفتمان مقاومت با صلابت به راه خود ادامه می‌دهد/ تقدیر از مهمان‌نوازی مردم عراق در اربعین
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن ایام سالروز ارتحال پیامبر اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهار کرد: امام علی(ع) در خطبه 197 و 234 نهج البلاغه بالاترین مصیبت برای عالم و بشریت را ارتحال رسول خدا و انقطاع وحی می‌دانند.

وی با تقدیر از کسانی که در احیا اربعین و رقم خوردن این حماسه پرشکوه تلاش کردند گفت: از مردم شریف قم که در صدر جدول زیارت اربعین قرار گرفتند و از هزاران زائری که در ستاد اربعین، مواکب، در حرم حضرت معصومه، مسجد مقدس جمکران مصلای قدس و دیگر نقاط میزبانی کردند تشکر می‌کنم.

امام جمعه قم همچنین از مردم و مسؤولان عراق به خاطر حسن پذیرایی و زمینه سازی حماسه پرشکوه و میلیونی اربعین قدردانی کرد.

وی ضمن گرامیداشت هفته وقف یادآور شد: وقف می‌تواند پشتوانه مهمی برای همه اهداف اسلامی و انسانی باشد و ما شاهد شکل گیری وقف‌های گسترده در شکل‌های گوناگون در راستای حمایت از حرکت‌های علمی بودیم.

اعرافی با بیان اینکه حرکت وقف باید استمرار یابد تصریح کرد: وقف در حوزه‌های فرهنگی و دینی و تامین نیازهای معنوی جامعه باید مورد توجه قرار گیرد و باید همه فعالیت‌های دینی بر دوش مردم و برپایه وقف‌های درست استوار شود.

وی وقف در حوزه‌های علمی، دانش و فناوری را مورد تاکید قرار داد و گفت: دستگاه اوقاف در این زمینه مسؤولیت سنگینی دارد و مردم نیز باید در این خصوص اهتمام داشته و دستگاه‌ها نیز باید اعتماد مردم را در این زمینه جلب کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه پدافند غیرعامل و آمادگی همگان برای مواجه شدن با شرایط سخت از مسائل ضروری است گفت: باید همه نسبت به پدافندغیرعامل اهتمام داشته باشند و خود را برای مواجهه با شرایط خاص و دشوار آماده کنند.

وی ضمن گرامیداشت هفته بسیج دانشجویی بیان کرد: اخلاق مقاومت و شجاعت باید در نسل جوان از طریق بسیج نهادینه شود و امیدواریم که همچنان شاهد پرورش جوانان رشید و شجاعی باشیم که در لحظه‌های خطر کشور را حفظ کنند.

اعرافی به مسائل کشورهای عراق و لبنان اشاره کرد و افزود: در حوادثی که در حال اتفاق افتادن است دولت‌های مسؤول باید به حل مشکلات مردم توجه کرده و نیازهای مردم را تامین کرده و فساد را از نظام اداری خود دور کنند.

وی تاکید کرد: مردم این کشورها نیز باید بدانند دشمنان زخم خورده از جبهه انقلاب و گفتمان مقاومت در صدد هستند به کشورهایی که در محور مقاومت قرار دارند آسیب بزنند و مردم باید هوشیار و هوشمند باشید.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: در فتنه 88 ما شاهد دسیسه‌ها و فتنه انگیزی آمریکا، صهیونیست‌ها، منافقین و... بودیم و این مسائل در حوادث اخیر این کشورها نیز دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی بداند امت اسلام و همه کسانی که در اربعین حضور داشتند و همه کسانی که قرن‌ها از شما آسیب دیدند در برابر شما ایستاده اند و شما با این حرکات نمی توانید برابر مقاومت اسلامی پیروز شوید و مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی به راه پرافتخار خود با صلابت ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdciruav.t1apq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما