شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب : 83257
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم:

برداشت مداربسته از دریاچه نمک قم تنها روش موردتأیید محیط زیست است

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: نمی‌توانیم سالانه میلیون‌ها مترمکعب از سفره‌های آب زیرزمینی خارج و برای برداشت معدنی استفاده کنیم و تنها روش مورد تأیید سیستم مداربسته است.
برداشت مداربسته از دریاچه نمک قم تنها روش موردتأیید محیط زیست است
برداشت مداربسته از دریاچه نمک قم تنها روش موردتأیید محیط زیست است
به گزارش قم نیوز سیدرضا موسوی مشکینی ظهر شنبه در جلسه کارگروه ویژه دریاچه نمک که در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اشکالات زیست محیطی پیش روی پروژه دریاچه نمک اظهار داشت: در بحث شورابه و شهرک نمک موضوع فرایند و جانمایی دو نقطه مورد بحث است.

وی افزود: درباره فرایند مکاتبات زیادی با مشاور و مجری پروژه صورت گرفته، فرایندی مورد تأیید ما است که مدار بسته باشد. باید برای این موضوع فکر جدی شود چرا که شواهد امر نشان می‌دهد به این موضوع فکر نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با بیان اینکه ما در حوزه آبریز مرکزی قرار داریم و وضع رژیم رطوبتی استان مشخص است از همین رو نمی‌توانیم سالانه میلیون‌ها متر مکعب آب از سفره‌های زیرزمینی خارج و برای برداشت معدنی استفاده کنیم، افزود: این موضوع از طریق دفتر تالاب‌ها بررسی شده است

وی افزود: تنها راهکاری هم که به نظر می‌رسد استفاده از روش مداربسته است که هم اکنون بهره‌بردار دریاچه ارومیه نیز با این شیوه فعالیت خود را انجام می‌دهد تا آب به سفره برگردد.

به گفته موسوی، در بحث جانمایی شهرک، این پروژه نیز مشمول مطالعات ارزیابی است که در این مطالعات مکان یابی صورت می‌گیرد اگر این مطالعه ارائه شود ارزیابی و مکان مورد بررسی قرار می‌گیرد و این موضوع فقط برای پروژه دریاچه نمک نیست بلکه همه پروژه‌های بزرگ مشمول مطالعات ارزیابی هستند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcefw8v.jh8xni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما