جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : 83417
منبع : خبرگزاری ايرنا

طرح هادی در ۱۳۵ روستای قم اجرایی شده است

قم نيوز : مسئول روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: طرح هادی در ۱۳۵ روستای قم باهدف توسعه و عمران روستاها و تامین عادلانه امکانات اجرایی شده‌است.
طرح هادی در ۱۳۵ روستای قم اجرایی شده است
طرح هادی در ۱۳۵ روستای قم اجرایی شده است
به گزارش قم نیوز حسین گل محمدی افزود: درسال‌جاری ۲۹ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال به این امر اختصاص‌یافته است.

وی اضافه کرد: طرح هادی روستایی شامل عملیات بهسازی معابر، زیرسازی، ‌آسفالت، ‌جدول‌گذاری،‌ سنگ‌فرش،‌ احداث بوستان و محوطه‌سازی می‌باشد.

وی، هدف از اجرای طرح هادی را هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد زمینه برای توسعه و عمران روستاها،‌ ارائه تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان، تامین عادلانه امکانات از طریق پیش‌بینی زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری، ‌کشاورزی و نیز سایر نیازمندی‌های عمومی روستایی عنوان کرد.

گل‌محمدی، تهیه و اجرای طرح بهسازی و احیای بافت‌های باارزش روستایی، جذب گردشگران و ماندگاری مردم در روستاها را از اهداف اجرای طرح ذکر نمود.

وی بابیان این‌که برای هر روستا با توجه به نیازهای آن یک طرح هادی در نظر گرفته می‌شود، افزود: افق طرح هادی ۱۰ ساله می‌باشد که پس از پایان آن بازنگری انجام می‌شود.

وی گفت: برای نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در سالجاری، تعداد یک هزار سهمیه به استان قم اختصاص یافته و تاکنون ۶۰۷ سهمیه به بانک‌های عامل ابلاغ‌شده است.

گل‌محمدی با اشاره به این‌که ۳۰۳ متقاضی به برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی‌شده، افزود: تاکنون ۱۶۰ متقاضی معرفی‌شده به بانک، موفق به دریافت وام شده‌اند.

وی با بیان این‌که مبلغ تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریال نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته است، افزود: درحال حاضر مبلغ تسهیلات برای هر متقاضی ۴۰۰ میلیون ریال با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۱۵ سال می‌باشد.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات در پرونده متقاضیان تسهیلات نوسازی و بازسازی مسکن روستایی، سخت‌گیری بانک‌های عامل در شرایط ضامنان و عدم قبول ضمانت به‌صورت سفته زنجیره‌ای می‌باشد، درحالی‌که طبق قانون بانک‌ها باید با قبول سفته  و ضمانت زنجیره‌ای نسبت به پرداخت اقدام نمایند.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، استان قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی قم بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdccm0q4.2bq1s8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما