شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 83431
منبع : خبرگزاری ايرنا

۳ طرح عمرانی با حضور وزیر علوم درقم کلنگ زنی و بهره برداری شد

قم نيوز : ۲ طرح عمرانی و زیرساختی دانشگاهی با اعتبار ۴۱ میلیارد ریال روز شنبه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه قم افتتاح و کلنگ آغاز عملیات عمرانی مجموعه رفاهی فرهنگی پردیس خواهران دانشگاه قم به زمین زده شد.
۳ طرح عمرانی با حضور وزیر علوم درقم کلنگ زنی و بهره برداری شد
۳ طرح عمرانی با حضور وزیر علوم درقم کلنگ زنی و بهره برداری شد
به گزارش قم نیوز افتتاح پروژه تصفیه خانه تامین آب فضای سبز دانشگاه قم، افتتاح فاز اول سرای دانشجویان متاهل و همچنین کلنگ زنی و آغاز عملیات عمرانی مجموعه رفاهی فرهنگی پردیس خواهران دانشگاه قم از جمله طرح‌هایی است که وزیر علوم دراین دانشگاه کلنگ زنی و به بهره برداری رساند.

افتتاح طرح مهم تصفیه خانه تامین آب فضای سبز دانشگاه با اعتباری ۲۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات مدیریت سبز وزارت علوم و با توان تصفیه روزانه ۶۰۰ متر مکعب، برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز دانشگاه از جمله طرح‌هایی است که به بهره برداری رسید.

با توجه به کمبود شدید منابع آب شیرین در استان قم، استفاده از روش‌های نوین آبیاری، جایگزینی آبیاری با آب‌های سطحی جمع‌آوری شده و آب خام حاصل از تصفیه از مهمترین برنامه‌های دانشگاه‌ها در راستای برنامه‌های کلان ملی و استانی مدیریت سبز بوده‌است.

همچنین صبح امروز با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری از ۱۰ واحد خوابگاهی برای دانشجویان متاهل بهره برداری شد. این واحدها به همت خیر نیک اندیش آقای اربابی و مشارکت دانشگاه، در واحدهای ۶۰ متری و با هزینه  ۱۷ میلیارد ریال ساخته شده‌است.

کلنگ زنی و آغاز عملیات عمرانی مجموعه رفاهی فرهنگی پردیس خواهران دانشگاه قم از دیگر طرح‌هایی است که توسط منصور غلامی به زمین زده شد. این مجموعه با همت و مشارکت خیرین دانشگاه ساز به منظور توسعه امکانات رفاهی و فرهنگی بانوان دانشگاهی ساخته خواهد شد.

دانشگاه قم در اواخر سال ۱۳۵۸ بر اساس تصویب شورای انقلاب اسلامی، زیر نظر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تحت عنوان «مدرسه عالی تربیتی و قضایی طلاب قم»تأسیس گردید.در سال ۱۳۵۹ رسماً اقدام به پذیرش دانشجو در دو رشته کارشناسی علوم قضایی و دبیری الهیات از بین طلاب دوره سطح حوزه علمیه نمود. در سال ۱۳۶۴ با تأیید شورایعالی انقلاب فرهنگی علاوه بر طلاب حوزه‌های علمیه، فارغ‌التحصیلان دوره های متوسطه نظام قدیم نیز از طریق کنکور سراسری پذیرفته شدند. در ادامه فعالیتهای آموزشی در سال ۱۳۶۷طی مصوبه ای، مرکز تربیت مدرس دانشگاه قم با هدف تربیت اساتید شایسته و کارآمد برای تدریس معارف اسلامی در دانشگاه ها، آغاز به کار نمود.
در سال ۷۶ نیز با تصویب شورای گسترش آموزش عالی مدرسه عالی تربیتی و قضایی طلاب به «دانشگاه قم» تغییر وضعیت داد و این مجموعه با ۶ رشته در مقطع کارشناسی، ۵ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و یک رشته در مقطع دکتری تخصصی فعالیت خود را ادامه داد و اساسنامه جدید دانشگاه قم در سال ۷۸ در شورای گسترش آموزش عالی، به تصویب نهایی رسیدو از آن پس دانشگاه قم در چارچوب مقررات وزارت علوم به فعالیت خود ادامه داد.
هم‌اکنون دانشگاه قم با ۷ دانشکده و مرکزآموزشی، ۳ مرکز پژوهشی و فناوری، ۳۴ گروه آموزشی و پژوهشی و ۷۷ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی به فعالیت‌های علمی، آموزشی و فرهنگی خود ادامه می‌دهد. 

منصور غلامی که به منظور بازدید، دیدار با دانشگاهیان و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی دانشگاهی، روز شنبه به استان قم سفر کرده است، بازدید از دانشگاه قم، نشست با اعضای شورا و هیئت ممیزه این دانشگاه، نشست با رؤسای دانشگاه‌های مهم استان، شرکت در جلسه هیات امنای دانشگاه قم و دانشگاه‌های وابسته و همچنین بازدید از دانشگاه صنعتی قم را در دستور کار دارد.

منصور غلامی در بدو ورود به دانشگاه قم با حضور بر مزار شهدای مدفون در این دانشگاه به مقام والای شهدا اداری احترام کرد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdciz5av.t1app2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما