دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۴
کد مطلب : 83505
منبع : خبرگزاری تسنیم

37 میلیارد تومان جرائم راهنمایی رانندگی در استان قم وصول شد

قم نيوز : فرمانده نیروی انتظامی قم گفت: مبلغ وصولی جرائم راهنمایی رانندگی قم را در سال جاری ۳۷ میلیارد تومان بوده که باید بخشی از آن به استان بازگردد.
۳۷ میلیارد تومان جرائم راهنمایی رانندگی در استان قم وصول شد
۳۷ میلیارد تومان جرائم راهنمایی رانندگی در استان قم وصول شد
به گزارش قم نیوز سردار عبدالرضا آقاخانی در شامگاه یک‌شنبه در هفتمین  جلسه شورای ترافیک استان که به ریاست استاندار قم و جمعی از مدیران استانی و شهری برگزار شد، با اشاره به افزایش تصادفات درون‌شهری اظهار داشت: باید سهم هر دستگاه در کاهش تصادفات مشخص شود.

وی مبلغ وصولی جرائم راهنمایی رانندگی قم را در سال جاری 37 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مدیران استان باید با مطالبه گری بخشی از این مبالغ را برای رفع نقاط حادثه‌خیز، انجام خط‌کشی و نصب علائم هشدار و ارتقاء تجهیزات ترافیکی  به استان برگردانند.

فرمانده نیروی انتظامی تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات را در 6 ماه نخست سالی جاری برابر 160 نفر عنوان و تصریح کرد: این آمار بسیار نگران‌کننده بوده و باید آسیب‌شناسی شده و هر دستگاه با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری به‌صورت جدی وارد میدان شود.

در ادامه سرهنگ حسن میرقیصری به ارائه گزارش 7 ماه نخست سال پرداخت و خاطرنشان کرد: در این مدت 52 درصدی تصادفات با خودرو بوده و باوجود 370 هزار موتورسیکلت در قم 47 درصد تصادفات مربوط به راکبان موتورسیکلت بوده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان قم 36 درصد تصادفات را مربوط به عابران پیاده دانست و گفت: آمار فوتی‌ها در 7 ماه نخست سال 19 درصد افزایش داشته که باید موردبررسی قرارگرفته و اقدامات لازم انجام شود.

وی تشکیل سه کمیته آموزش، امداد و نجات و کمیته فنی رفع نقاط حادثه‌خیز را به شورا پیشنهاد داد و بیان کرد: کارشناسان پلیس راهور با توجه به اهمیت آموزش در ارتقاء فرهنگ ترافیک برای هفت هزار و 932 نفر معادل 117 ساعت طی 90 جلسه در مدارس آموزش ارائه داده‌اند.

سپس سرهنگ مختار پناهی نیز تعداد تردد در محورهای استان قم را بیش از 98 میلیون تردد اعلام کرد و اظهار داشت: 66 نقطه حادثه‌خیز در محورهای استان قم شناسایی‌شده که 33 نقطه آن برطرف شده و33 نقطه دیگر نیاز به بازنگری مجدد دارد.

رئیس پلیس‌راه استان قم از کاهش تعداد کشته‌شدگان تصادفات خبر داد و بیان کرد: تعداد فوتی‌های 7 ماه نخست سال نسبت به پارسال 17 درصد کاهش داشته اما متأسفانه برخلاف سایر شهرها 78 درصد تصادفات در شعاع 30 کیلومتری شهر قم اتفاق افتاده است.

وی یکی از علل تصادفات در شعاع 30 کیلومتری را نداشتن کمربندی در شهر قم دانست و خاطرنشان کرد: تداخل ترافیک شهری با ترافیک برون‌شهری یکی از علل تصادفات درراه‌های منتهی به شهر قم است.

پناهی بزرگراه امام علی (ع) را نیازمند تجدید روکش آسفالت عنوان کرد و گفت: هنگام بارندگی سطح لغزنده این بزرگراه مشکلات ترافیکی زیادی را ایجاد کرده که نیازمند رسیدگی در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

لزوم اختصاص جرائم راهنمایی و رانندگی استان به رفع نقاط حادثه‌خیز

در هفتمین  جلسه شورای ترافیک استان که به ریاست استاندار قم و جمعی از مدیران استانی و شهری در شامگاه یک‌شنبه برگزار شد، مدیران ضمن بررسی علل افزایش تصادفات به ارائه گزارش از اقدامات انجام‌شده و راهکارهای مناسب پرداختند.

محسن بهشتی پس از قرائت مصوبه شورای عالی ترافیک برای الزام استان‌ها برای کاهش 10 درصدی تصادفات با تأکید بر بررسی علل افزایش تصادفات در یک ماه گذشته اظهار داشت: باید  سهم هر دستگاه برای کنترل تصادفات در استان مشخص‌شده و نقاط حادثه‌خیز بررسی مجدد و رفع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با تأکید بر اختصاص مبلغ جرائم به استان‌ها افزود: باید مبالغ وصول‌شده از جرائم راهنمایی و رانندگی هر استان به همان استان اختصاص داده‌شده تا نقاط ضعف و حادثه‌خیز برطرف شود.

سپس حسن بختیاری با بیان اختصاص 30 درصد از بودجه سالیانه شهرداری به حوزه ترافیک تصریح کرد: محدودیت‌ها در اختصاص بودجه پاسخگوی نیازهای موجود نبوده  و نیاز به اعتباراتی فراتر از بودجه شهرداری است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان مشکلات پیش‌آمده در قراردادهای سال گذشته به علت نوسانات ارزی ادامه داد: بسیاری از برنامه‌های شهرداری در حوزه ترافیک مانند مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده به علت نوسانات ارزی دچار مشکل شده و شهرداری از برنامه‌های خود عقب‌افتاده است.

وی به مشکل جابه‌جایی تأسیسات برق برای مکانیزه شدن پل‌های عابر پیاده اشاره کرد و گفت: شرکت برق نیز نیازمند اختصاص بودجه‌ای از ردیف‌های استانی برای این موضوع بوده و امیداریم این مشکل به‌زودی حل شود.

سپس عباس ذاکریان یکی از اقدامات مهم انجام‌شده در سال جاری را بازنگری طرح جامع ترافیک شهر قم دانست و خاطرنشان کرد: آخرین بازنگری مربوط به سال 82 بوده و برای اتخاذ تصمیمات ترافیکی در سطح شهر نیازمند آمار و اطلاعات به‌روز هستیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم فصل 5 طرح جامع ترافیکی را مربوط به رفع نقاط حادثه‌خیز عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات مشاوران ما در اجرای طرح و اصلاح نقاط حادثه‌خیز نداشتن اطلاعات دقیق آمار تصادفات در نقاط مختلف شهر است.

وی اطلاعات موردنیاز کارشناسان را کروکی دقیق و زاویه تصادفات بیان کرد و افزود: در اصلاح هندسی نقاط حادثه‌خیز داشتن اطلاعات دقیق نقش بسیاری مهمی در کاهش تصادفات دارد.

وی با ابراز خرسندی از کاهش صددرصدی تصادفات منجر به فوت در بلور آیت‌الله بروجردی  تصریح کرد: با نصب دوربین‌های بلوار آیت‌الله بروجردی در کمتر از 4ماه شاهد کاهش صددرصدی تصادفات منجر به فوت این بلوار هستیم.

وی با بیان قانون اختصاص 42 درصد از وصول جرائم راهنمایی رانندگی به شهرداری خاطرنشان کرد: باوجود وصول 370 میلیارد تومان جرائم راهنمایی رانندگی تنها 3 میلیارد تومان به شهرداری اختصاص داده درصورتی‌که طبق قانون 42 درصد وصولی جرائم باید برای رفع نقاط حادثه‌خیز استفاده شود.

سپس ابوالفضل جمالی با تأکید بر رفع 21 نقطه حادثه‌خیز در استان بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال نقاط حادثه‌خیز استان برطرف شده اما نیاز به بازنگری دوباره است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم ادامه داد: روشنایی هفت نقطه در محورهای اصلی قم انجام‌شده اما در محور راهجرد مشکلات حقوقی با پیمانکار هنوز حل‌نشده است.

مهدی فراهانی نیز با تکید بر تشکیل دوباره مجمع سلامت استان اظهار داشت: باید سهم هر دستگاه در کاهش تصادفات مشخص‌شده و همه ارگان‌ها مسئولیت‌های خود را انجام دهند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم ساخت پد بالگرد را یکی از نیازهای اساسی استان دانست و بیان کرد: از زمان استقرار اورژانس هوایی در استان قم بیش از 620 پرواز انجام‌شده که نشان‌دهنده اهمیت ارتقاء امکانات این حوزه است.

وی با گلایه از اداره کل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: 22 نقطه در قم برای ساخت پد بالگرد شناسایی‌شده که متأسفانه بعد از گذشت سال‌ها تنها پد یک نقطه به اورژانس هوایی تحویل داده‌شده است.

وی جاده گرمسار، جعفریه و اتوبان قم کاشان را نیازمند ساخت پایگاه اورژانس اعلام کرد و گفت: متأسفانه به علت نبود پایگاه اورژانس در این نقاط زمان رسیدن اورژانس از پایگاه‌های دیگر به این نقاط طولانی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcammna.49new15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما