کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ثبت برند فرش دستباف قم در سطح ملی و بین المللی

خبرگزاری فارس , 14 آذر 1398 ساعت 8:00

استاندار قم با اشاره به ضروری خواندن ثبت برند فرش دستباف قم در سطح ملی و بین المللی بر لزوم تلاش در راستای سرعت بخشی به روند تکمیل نمایشگاه دائمی فرش قم تاکید کرد.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در کارگروه فرش استان که در حاشیه برگزاری نمایشگاه فرش استان در محل نمایشگاه دائمی استان و با حضور فرشته دست پاک رئیس مرکز ملی فرش ایران برگزار شد، با بیان اهمیت صنعت فرش در استان، اظهار کرد: فرش دستباف قم سابقه ای دیرینه دارد و در سطح جهانی معتبر است و ضروری است از بافندگان و فعالان در  حوزه تولید و صادرات فرش حمایت شود.

استاندار قم گفت: اقدام در راستای  بهبود وضعیت معیشتی و مسائل تامین اجتماعی بافندگان فرش در راستای حمایت از فرش دستباف  اجتناب ناپذیر است.

سرمست برگزاری نشست ها و کارگروه فرش استان و برگزاری نمایشگاه‌های دائمی فرش را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در این جلسات مشکلات مهم تولید کنندگان و صادرکنندگان فرش قم احصاء و راه حال های لازم اتخاذ می‌شود.

وی اهمیت حفظ بازار فرش دستباف قم در سطح جهانی را مورد توجه قرار داد و گفت: پیرامون موضوع مشابهت بافی در صنعت فرش و تهدید فرش دستباف در سطح ملی باید اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده صورت گیرد.

استاندار قم همچنین به افزایش سهم صادرات فرش دستباف قم در بازارهای جهانی اشاره و خاطرنشان نشان کرد: برند سازی فرش قم در سطح ملی و بین المللی و نیز افتتاح نمایشگاه دائمی فرش قم از جمله اقدامات ضروری و اثر گذار در این زمینه خواهد بود.

شانزدهمین نمایشگاه فرش دستباف قم با حضور استاندار قم و رئیس مرکز ملی فرش ایران در محل نمایشگاه های دائمی استان افتتاح شد.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 84065

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/84065/ثبت-برند-فرش-دستباف-قم-سطح-ملی-بین-المللی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir