جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : 84089
منبع : خبرگزاری فارس

علوم اسلامی و حوزوی به فناوری هوش مصنوعی مسلط می شود

قم نيوز : مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه گفت: هوش مصنوعی امروز پیشران توسعه بسیاری از علوم است که علوم اسلامی هم باید به آن مسلط شود.
علوم اسلامی و حوزوی به فناوری هوش مصنوعی مسلط می شود
علوم اسلامی و حوزوی به فناوری هوش مصنوعی مسلط می شود
به گزارش قم نيوز حجت الاسلام محمد حسین بهرامی ظهر امروز در نشست خبری که در خبرگزاری حوزه برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت حوزه های علمیه رویکردهای اساسی را دنبال می کند که از آن جمله می شود به توجه به جنبه پاسخگویی حوزه های علمیه اشاره کرد.

وی افزود: حوزه برای پاسخگویی و حضور در صحنه های مختلف و نقش آفرینی که برای چشم انداز جمهوری اسلامی ایران دیده شده و برای باز آفرینی تمدن بزرگ اسلامی لازم است به مرزهای جدید علمی توجه کند و به علوم اسلامی به ویژه فقه در حوزه های جدید ورود پیدا کند و مرزهای خودش را توسعه دهد تا بتواند به نیازهای جدید پاسخ دهد.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه تصریح کرد: در این راستا برنامه های متعددی در حوزه های علمیه در حال پیگیری است و کارهایی که در خصوص تعریف درختواره علوم و رشته های حوزوی در حال انجام است و رشته هایی که در حال تولید است با این نگاه در حوزه علمیه در حال پیگیری است.

وی با اشاره به محورهایی که مد نظر آیت الله اعرافی مدیرحوزه های علمیه است، بیان کرد: استفاده از فناوری های مرتبط برای توسعه علوم اسلامی از جمله آن محورهاست که باید به آن توجه شود و یکی از مهمترین های آنها بحث هوش مصنوعی است.

حجت الاسلام بهرامی بیان کرد: هوش مصنوعی امروز پیشران توسعه بسیاری از خدمات، علوم و مسائل حوزه های مختلف علمی، خدماتی و تکنولوژی است و علوم اسلامی هم با توجه به توسعه ای که تا کنون پیدا کرده و با توجه به مرزهای جدیدی که پیش رو دارد نیازمند تسلط به این فناوری است تا بتواند آن را در مسیر اهداف خود به کار گیرد.

وی افزود:با این نگاه کارهایی در موسسه اشراق زیر نظر آیت الله اعرافی در زمینه هوش مصنوعی با حضور جمعی از اندیشمندان مانند دکتر مینایی که از فضلای برجسته حوزه است و در رشته دانشگاهی این موضوع فعالیت دارند، کاری شروع شده است.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه ادامه داد: سال گذشته این کار در شورای فضای مجازی حوزه عرضه و به تصویب رسید که هوش مصنوعی و علوم اسلامی با همکاری پنج نهاد که شامل مرکز مدیریت حوزه های علمیه، موسسه اشراق، دانشگاه علم و صنعت، بخش پژوهشکده داده کاوی،آزمایشگاه داده کاوی علم و صنعت، جامعه المصطفی و مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور می شوند در قالب یک تشکل به صورت جدی موضوع علوم اسلامی و هوش مصنوعی را پیگیری کنند.

وی با اشاره به نخستین برنامه هایی که در این تشکل به تصویب رسید، بیان کرد: برگزاری همایشی علمی از نخستین برنامه هایی بود که مصوب شد و برنامه ریزی های آن انجام شد و اطلاع رسانی آن نیز صورت گرفت.

حجت الاسلام بهرامی اضافه کرد: این همایش 28 فروردین ماه سال 99 با سخنرانی آیت الله اعرافی برگزار می شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci3uav.t1a5v2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما