شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 84300
منبع : خبرگزاری مهر

آیت الله اعرافی: شرکت گسترده در انتخابات اقتدار کشور را ارتقا می‌دهد

قم نيوز : امام جمعه قم گفت: شرکت گسترده در انتخابات، امنیت و اقتدار کشور را بالا می‌برد و مشارکت بالا محور مهمی در انتخابات پیش رو است.
شرکت گسترده در انتخابات اقتدار کشور را ارتقا می‌دهد
شرکت گسترده در انتخابات اقتدار کشور را ارتقا می‌دهد
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به هفته پژوهش، اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان منشور حرکت ملت ایران، در دو جا به علم و پژوهش تأکید شده است.

وی گفت: کشوری که در عصرهای گذشته از علم و دانش بهره‌ای نداشت، امروز گام‌های بزرگی در عرصه‌های علمی برداشته است و رشد علمی خوبی در منطقه و جهان دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان داشت: اولین توصیه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به بخش‌های مختلف، تأکید بر مقوله علم و فناوری است.

دولتمردان باید از جایگاه علمی کشور در دنیا صیانت کنند

وی با تأکید بر اینکه دولتمردان باید از جایگاه علمی کشور در دنیا صیانت کنند، افزود: نباید در این عرصه عقب‌گرد داشته باشیم و از طرفی باید مرزهای دانش را در نوردیم که این کار بر عهده دانشجویان و حوزویان است.

آیت الله اعرافی با تأکید بر اینکه حرکت علمی کشور باید شتابان باشد و رابطه صنعت و دانشگاه باید تقویت شود، گفت: آموزش‌های حوزه و دانشگاه باید کاربردی و پژوهش محور باشد و تحقیق نباید کم رنگ شود.

وی با بیان اینکه هرگاه دو نهاد حوزه و دانشگاه با هم همراه بودند اتفاقات خوبی رخ داده است و این ارتباطات در راستای ایجاد تمدن اسلامی باید تقویت شود، اظهار داشت: ما امروز از علم و تحقیق در همه عرصه‌ها استقبال می‌کنیم و حوزه‌های علمیه در این عرصه آمادگی کامل برای همکاری را دارد.

عضو فقهای شورای نگهبان به انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: مشارکت بالا در انتخابات پیش رو امنیت و اقتدار کشور را بالا می‌برد و مشارکت بالا، محور مهمی در انتخابات پیش رو است چرا که می‌بینیم دشمنان چه نقشه‌هایی می‌کشند و مشارکت حداکثری در این دوره از انتخابات بسیار مهم است که همگان بر آن چشم دوخته‌اند و ملت ایران باید با حضور گسترده حماسه دیگری بیافرینند.

قانون و اخلاق در انتخابات باید رعایت شود

وی تأکید کرد: در این عرصه قانون و اخلاق باید رعایت شود و همگان باید از قانون تمکین کنند و اخلاق نیز باید سرلوحه کارها باشد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه مجلس آینده دولت آینده را انتخاب خواهد کرد، افزود: باید مجلسی شجاع، انقلابی و قدرتمند بر سر کار بیاید و انتخاب‌ها از سوی ملت باید به نحو احسن باشد.

وی عنوان کرد: مدعیان انتخابات ما غربی‌ها و کشورهای مرتجع منطقه و منافقین هستند که از انتخابات بویی نبرده‌اند، اما ملت ایران چهل انتخابات برگزار کرده که این مسیر ادامه خواهد یافت و دشمنان ناامید می‌شوند.

امام جمعه قم با اشاره بر نگرانی علما و ملت ایران در خصوص وضعیت شیخ زکزاکی، گفت: این عالم دینی 6 فرزند خود و هزار طرفدار تقدیم اسلام کرده است و سال‌ها در اسارت بوده و امروز نیز به زندان رفته است و ایران از نیجریه می‌خواهد تا از این‌گونه اقدامات دست بردارد و به سلامت این شیخ مجاهد توجه داشته باشد و از دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهیم وضعیت ایشان را مورد پیگیری قرار دهند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdce7x8v.jh8e7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما