کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قم را مرکز علوم دینی و مذهبی می‌دانیم

خبرگزاری فارس , 18 مرداد 1391 ساعت 11:37

قم نیوز: رییس مجلس سنای پاکستان با بیان اینکه مردم و دولت پاکستان احترام ویژه‌ای برای ایران قائل هستند، گفت: مردم پاکستان قم را یک مرکز علوم دینی و مذهبی می‌دانند و امیدواریم روابط و تعاملات فرهنگی دوجانبه، تقویت شود.


به گزارش قم نیوز، سیدنیر حسین بخاری رییس مجلس سنای جمهوری اسلامی پاکستان با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حجت الاسلام سید محمد صادقی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام صادقی در این دیدار اظهار کرد: ایران و پاکستان علاوه بر مرز جغرافیایی در زمینه‌های فرهنگی و مذهبی نیز اعتقادات مشترکی دارند.

وی با اشاره به اینکه بین ایران و پاکستان همواره روابط مناسبی وجود داشته است، بیان کرد: آستانه مقدسه قم تا کنون تعاملات خوبی در عرصه بین‌الملل داشته و آماده گسترش هر چه بیشتر روابط فرهنگی هستیم.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه مردم زیادی از کشور پاکستان ساکن قم بوده و مشغول به تحصیل دروس حوزوی هستند، افزود: در طول سال نیز شهر مقدس قم میزبان شیعیان پاکستانی بسیاری است که به منظور زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) به این شهر سفر می‌کنند.

وی گفت: در بخش امور بین‌الملل آستان مقدس قم قسمتی برای پذیرایی و راهنمایی زائران اردو زبان و مردم پاکستان وجود دارد.

سیدنیر حسین بخاری رییس مجلس سنای جمهوری اسلامی پاکستان نیز در این دیدار اظهار کرد: مردم ایران و پاکستان ارتباط دیرینه‌ای با یکدیگر دارند و مردم و دولت پاکستان احترام ویژه‌ای برای ایران قائل هستند.

وی ضمن تقدیر از استقبال مسوولان حرم مطهر حضرت معصومه(س) ابراز داشت: مردم پاکستان قم را یک مرکز علوم دینی و مذهبی می‌دانند و امیدواریم روابط و تعاملات فرهنگی دوجانبه، تقویت شود.

انتهای پیام/ ۱۰۳


کد مطلب: 8440

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/8440/قم-مرکز-علوم-دینی-مذهبی-می-دانیم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir