پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۲
کد مطلب : 84443
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله علوی گرگانی: یکی از دغدغه‌ها در مدارس توجه به تربیت دینی است

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان گفت: یکی از دغدغه‌های ما، توجه به تربیت دینی در مدارس است که با استفاده از روحانیون در بدنه آموزش و پرورش می‌توان آن را مورد اهتمام قرار داد.
آیت‌الله علوی گرگانی:یکی از دغدغه‌ها در مدارس توجه به تربیت دینی است
آیت‌الله علوی گرگانی:یکی از دغدغه‌ها در مدارس توجه به تربیت دینی است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار کارکنان آموزش و پرورش بخش خلجستان همزمان با هفته قرآن و عترت اظهار داشت: انسان در سایه توجه به قرآن و عترت از گمراهی نجات پیدا می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: اگر در جامعه قرآن و عترت که دو امانت الهی بوده موردتوجه قرار بگیرد، بسیاری از آسیب‌ها و مسائل حل می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از فعالیت‌های دینی و قرآنی در سطح مدارس تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های ما، توجه به تربیت دینی در مدارس است که با استفاده از روحانیون در بدنه آموزش و پرورش می‌توان آن را مورد اهتمام قرار داد.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه ما در نظام اسلامی و دینی به سر می‌بریم و نباید در چنین جامعه‌ای نسبت به مبانی دینی و قرآنی و اخلاقی بی‌توجه باشیم، افزود: انتظار می‌رود مسئولان به افزایش بودجه‌های فرهنگی، دینی و قرآنی توجه داشته باشند و به جای هزینه در بخش‌هایی که ضروری نیست، این حوزه‌ها را تقویت کنند، همچنین برای جذب طلاب و روحانیت در مدارس نیز اعتبار مناسبی در نظر بگیرند.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: معلمانی که با مهربانی درس داده‌اند و نقش مهمی در تربیت دانش‌آموزان داشته‌اند هیچ‌وقت از ذهن دانش‌آموزان نمی‌روند و حضور این نیروها در آموزش و پرورش، آثار و برکات زیادی دارد.

محمدحسن رئوفی فرد رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه خلجستان نیز در این دیدار گفت: بخش خلجستان دارای 52 روستا و 10 هزار نفر جمعیت است که 1100 نفر دانش‌آموز در 22 مدرسه آن مشغول به تحصیل هستند و در حال حاضر نیز بیش از 60 درصد از مدارس تحت پوشش برنامه‌های قرآنی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc10q4.2bq008laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما