يکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب : 84500
منبع : خبرگزاری تسنیم

طرح تکالیف مهارت‌محور در ۳۰ درصد مدارس قم اجرا می‌شود

قم نيوز : مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم از اجرای طرح تکالیف مهارت محور خبر داد و گفت: اجرای این طرح با توجه به فرهنگ و موقعیت جغرافیایی در ۳۰ درصد از کلاس‌های دوره اول ابتدایی مدارس دولتی و غیردولتی استان اجرا می‌شود.
طرح تکالیف مهارت‌محور در ۳۰ درصد مدارس قم اجرا می‌شود
طرح تکالیف مهارت‌محور در ۳۰ درصد مدارس قم اجرا می‌شود
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ‌الاسلام با اشاره به اهداف اجرای طرح تکالیف مهارت محور اظهار داشت: در دوره ابتدایی هدف از آموزش، یافتن راه و روش‌های صحیح زندگی در مقابله با شرایط و موقعیت‌های مختلف بوده و والدین نیز دغدغه یادگیری، بهداشت روانی و آینده شغلی و حرفه‌ای فرزندانشان رادارند، بنابراین لازمه همه این‌ها کسب مهارت در زندگی است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم با تشریح روند اجرای طرح مذکور تصریح کرد: بر اساس این طرح، مشق‌هایی که نتیجه آن صرفاً تکرار بوده نه یادگیری حذف‌شده‌اند، درواقع با اجرای این طرح اصل تکلیف حذف نشده بلکه بر پایه کسب مهارت به دانش آموزان ارائه‌شده است.

وی اجرای طرح تکالیف محور را پلی بین دانش وزندگی واقعی خواند و گفت: در اجرای این طرح مبنا و پایه یادگیری به دانش آموزان آموزش داده می‌شود، همچنین شیوه اثربخشی و تثبیت دانش به‌صورت راهکارهای مهارتی تغییر کرده است، درواقع آموزش جلوه‌ای فراموش‌نشدنی و لذت‌بخش‌تر پیدا می‌کند.

شیخ‌الاسلام با اشاره به محدودیتی که نسبت به آمار دانش آموزان در کلاس‌ها اعلام شد افزود: این طرح با توجه به تراکم بالای جمعیت استان در سال گذشته تنها در 10 درصد از مدارس اتفاق افتاد اما با توجه به استقبال پرشور اولیا و مربیان امسال از پایه اول تا سوم 30 درصد مدارس مجری طرح هستند.

وی برگزاری کارگاه‌ها و جلساتی ویژه شورای معلمان مدرسه را درروند اجرای باکیفیت این طرح الزامی دانست و یادآور شد: به‌منظور شناسایی قوت‌ها و ضعف‌های طرح و احیاناً اصلاحات ترمیمی که نیاز است بر عملکرد مدارس مجری، نظارت بالینی دقیق‌تری انجام می‌شود.

به گفته این مسئول آموزشی با توجه به اصل بحث مهارت پروری که جزء دستور کار آموزش و پرورش ابتدایی کشور قرارگرفته و حال‌آنکه لازمه جامعه امروز ما هم هست، گفتمانی به‌منظور افزایش شمول اجرای این طرح با استقبال از معلمانی که گرایش به این سمت دارد راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgzn97.ak9tz4prra.html
تگ ها
نام شما
آدرس ايميل شما