کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شناسایی 130 سوادآموز نخبه در استان قم

خبرگزاری فارس , 4 دی 1398 ساعت 8:00

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم از شناسایی 130 نفر از سوادآموزان نخبه استان قم را خبر داد و گفت: این افراد پس از شرکت در برنامه‌های نهضت سوادآموزی اکنون استاد دانشگاه، استاد حوزه، پزشک و کارآفرین هستند.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا با اشاره به جایگاه استان قم در سوادآموزی اظهار کرد: این استان طی برنامه‌های پنجم و ششم توسعه جزو سه استان برتر کشور در رشد نرخ سوادآموزی بوده است و طی سال‌های 1390 تا 1395 حدود 11 هزار نفر بی سواد در استان قم با سواد شدند.

وی ادامه داد: 130 نفر از سوادآموزان نخبه استان قم را شناسایی کردیم که این افراد در ابتدا بی سواد بودند و سپس در برنامه‌های نهضت سوادآموزی شرکت کردند و اکنون استاد دانشگاه، استاد حوزه، پزشک و کارآفرین هستند، در طول 40 سال گذشته حدود 400 هزار نفر از مردم قم در برنامه‌های سوادآموزی در استان شرکت کردند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم افزود: سه دوره اصلی آموزشی برای بی سوادان داریم که جمع ساعات این دوره‌ها، هزار و 200 ساعت است و 300 ساعت این سه دوره به آموزش معارف اسلامی، روخوانی و روانخوانی قرآن و معارف انقلاب اسلامی اختصاص دارد تا سوادآموزان شیوه عبادت و بندگی را بیاموزند.

قاسمی نیا با اشاره به تعریف سواد در ایران اظهار کرد: توانایی خواندن و نوشتن، چهار عمل اصلی ریاضی و روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، تعریف سواد در نهضت سوادآموزی است.

وی ادامه داد: 85 درصد شرکت کنندگان در کلاس‌های نهضت سوادآموزی، زنان و دختران هستند، در جهان 900 میلیون نفر بی سواد و کم سواد هستند که دو سوم آن‌ها را زنان و دختران تشکیل می‌دهند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم خاطرنشان کرد: 75 درصد از شرکت کنندگان در کلاس‌های نهضت سوادآموزی سنی بین 30 سال تا 49 سال دارند.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 84566

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/84566/شناسایی-130-سوادآموز-نخبه-استان-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir