يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۹
کد مطلب : 84662
منبع : خبرگزاری تسنیم

دستور استاندار قم برای تعیین تکلیف مطالعات معادن سلفچگان و زواریون

قم نيوز : استاندار قم خواستار تعیین تکلیف مطالعات معادن طلا، مس و آهن دو منطقه سلفچگان و زواریون شد.
دستور استاندر قم برای تعیین تکلیف مطالعات معادن طلا، مس و آهن دو منطقه سلفچگان و زواریون
دستور استاندر قم برای تعیین تکلیف مطالعات معادن طلا، مس و آهن دو منطقه سلفچگان و زواریون
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مقرر شده هیچ ارگانی مانع گمانه‌زنی و مطالعات معادن طلا، مس و آهن دو منطقه سلفچگان و زواریون نشود و بعد از انجام مطالعات و گمانه‌زنی‌ها در سطح ملی وضعیت اکتشاف این معادن تعیین تکلیف شود.

استاندار قم در ادامه با تأکید بر اتخاذ سیاست متوازن از سوی جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای در خصوص اصلاح الگوی کشت گفت: باید منافع کشاورزان و باغداران در اصلاح الگوی کشت دنبال شود، از طرف دیگر سیاستی که آب منطقه‌ای در ارتباط با اصلاح الگوی کشت دارد یک‌طرفه نباشد و منافع کشاورزان هم در این بخش دیده شود.

وی در بخشی دیگری از سخنانش با اشاره به طراحی سامانه گردشگری سلامت از سوی جهاد دانشگاهی قم بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی و دانشگاه علوم پزشکی در زمینه بخش گردشگری سلامت ذی‌نفع هستند، جهاد دانشگاهی قم می‌تواند با این دو ارگان جلسه‌ای برگزار و در مورد سازوکار استفاده از این سامانه تصمیم‌گیری کند.

سرمست تأکید کرد: سامانه گردشگری سلامت باید منجر به تولید محصول شده و خروجی آن برای استان ازنظر حاکمیتی مهم است.

استاندار قم همچنین در خصوص الکترونیکی کردن واگذاری اراضی ملی گفت: دراین‌باره نباید منتظر بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی بود که از مرکز می‌آید، مسئولان مربوطه  باید به‌صورت فازبندی شده پیشرفت خود را ادامه دهند و بخش‌نامه‌های استانی نباید مانع کار مسئولان استان شود.

وی در مورد تغییر زمان همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رونق تولید نیز گفت: زمان این همایش به اوایل اردیبهشت‌ماه سال آینده تغییریافته و این تغییر زمان با شرط پیش رفتن استان به سمت مجوزهای بی‌نام بوده است، درواقع مبنای پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها رفتن به این سمت است.

سرمست با بیان اینکه برگزاری جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در سطح کشور اثربخش بوده است، گفت: برنامه‌های اقتصاد مقاومتی که امسال تدوین شد به‌نوبه خود اثربخش بوده و بر اساس هدف‌گذاری‌های صورت گرفته باید به پیشرفت فیزیکی در ارتباط با پروژه‌های نیمه‌تمام برسیم.  

استاندار قم تأکید کرد: هر دستگاه نظارتی که نکاتی را مطرح می‌کنند را باید به فال نیک گرفت چراکه مدیران استان باید آمادگی تمکین داشته باشند، مدیری که همین‌طور در جلسه می‌نشیند و دفاعی از عملکردش نمی‌کند نشانه ضعف آن مدیر بوده و حاکی از نقطه قوت آن مدیر نیست.

وی اضافه کرد: با اصحاب رسانه حتماً باید نشست‌های خبری گذاشته شود و به آن‌ها گفته شود در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی دولت چه تدابیر و برنامه‌هایی اندیشیده است، و هر دستگاه اجرایی که از مدیری سؤالی بپرسد باید آمادگی پاسخگویی داشته باشد، مدیری موفق‌تر خواهد بود که افکار عمومی را مدیریت کرده و روشنگری کند.

سرمست نظارت بر عملکرد مدیران و دستگاه‌های اجرایی را مورد تأکید قرارداد و افزود: جامعه امروز نیاز به کارگران دانشی و دارای مهارت دارد، باید از فرصت‌ها و سرمایه‌هایی که تولید کرده‌ایم در اقتصاد دانش‌بنیان استفاده کنیم.

استاندار قم مطرح کرد: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری باید به سمتی برود که زیرساخت‌ها را فراهم کرده و قول‌های داده‌شده عملیاتی شود.

سرمست در پایان خاطرنشان کرد: از مدیران استان کارنامه و برنامه خواهیم خواست و مدیران باید از هم‌اکنون به فکر برنامه‌ریزی‌های لازم برای سال آینده باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf0vdc.w6djvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما