کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شخصیت ممتاز شیخ زکزاکی از او قهرمانی ساخته که در تاریخ ماندگار می‌شود

خبرگزاری تسنیم , 8 دی 1398 ساعت 23:09

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بابیان اینکه شخصیت ممتاز علامه زکزاکی از او قهرمانی ساخته است که در تاریخ خواهد ماند،گفت: عزم و جدیت، شجاعت و نترسی، ایثارگری و فداکاری ایشان به کشورش مثال‌زدنی است.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ علی‌اکبر صادقی رشاد در دیدار دختران شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، با اشاره به ایستادگی قابل‌ستایش زکزاکی، اظهار داشت: مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام به‌سرعت در حال گسترش است و شخصیت‌های فراوانی از سایر مذاهب اسلامی به این مکتب روی آورده‌اند.

وی افزود: شما بیش از ما به راهتان و مسیری که طی می‌کنید ایمان‌دارید و مصمم هستید، بدانید که تاریخ را می‌سازید و  در راهی که هستید استوار و ثابت‌قدم بمانید، به حول و قوه الهی نام خانواده شیخ زکزاکی جزء قهرمانان این مقطع تاریخی ثبت خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد:شیخ زکزاکی یک فوق‌العادگی دارد و از ویژگی‌های شخصیتی ممتازی برخوردار است، عزمی که در این مرد هست  اراده قوی، شجاعت، درست اندیشی، سلامت فکر و استقامت در فکر، شهامتی که در وجود ایشان سراغ داریم، حقاً کم‌نظیر است.

رشاد با اشاره به خیل عظیم مشتاقان به مکتب تشیع در کشور نیجریه تصریح کرد:‌ خداوند متعال به کار شیخ زکزاکی برکت داد در کشوری که تا چهل سال قبل اندک شماری شیعه یافت نمی‌شد و اگر بود هم سخت و پنهانی، ولی امروز در مقایسه میلیونی با جمعیت شیعیان نیجریه مواجه هستیم.

وی بابیان اینکه شخصیت ممتاز علامه زکزاکی از او قهرمانی ساخته است که در تاریخ خواهد ماند،ادامه داد: عزم و جدیت، شجاعت و نترسی، ایثارگری و فداکاری ایشان به کشورش مثال‌زدنی است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد:بسیاری تصور می‌کردند ممکن است ایشان در هند بماند یا به ایران بیاید اما دیدیم که وی به کشورش بازگشت و این‌یک تصمیم تاریخی بود و از سویی به روحیات انقلابی ایشان و از دیگر سو خبر از خرد ایشان می‌دهد و از وفاداری به مردم و التزام به حضور در کنار یاران و پیروانش پرده برمی‌داشت.

رشاد با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های اخلاقی شیخ ابراهیم زکزاکی افزود: وجود این عالم دینی قطعاً در منطقه افریقا الگو و نماد مقاومت و آگاهی و حکمت و مجاهدت و نماد مکتب اهل‌بیت است.

وی بابیان اینکه نقش همسر شیخ زکزاکی، ایثار و روحیه فداکارانه در برخورد با این حوادث نیز قابل‌ستایش است،افزود: ایشان زنی قهرمان است که به‌مانند حضرت زهرا(س)‌ در کنار امیرالمونین، خودش را سپر بلای شیخ زکزاکی می‌کند.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت:شما دختران ایشان نیز خواهر شش شهید هستید مانند بانو حضرت زینب(س)، کربلای نیجریه سه زینب دارد و شماها زینب‌های کربلای نیجریه هستید و ما در مقابل شما سر تعظیم فرود می‌آوریم.

رشاد خاطرنشان کرد:حضور شما و مادرتان در کنار شیخ زکزاکی گواه است و حقیقتی را روشن می‌کند که هنوز فاطمه زهرا(س)‌و زینب(س) و سمیه(س) الگو هستند و همچنان زنان می‌توانند فاطمه وار و زینب وار باشند و وجود شما توهم غلطی که فکر می‌شود امروز حضرت فاطمه(س) الگو برای زنان نیست را کاملاً باطل می‌کند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 84670

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/84670/شخصیت-ممتاز-شیخ-زکزاکی-او-قهرمانی-ساخته-تاریخ-ماندگار-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir