يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 84894
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرعامل شرکت گاز قم:

۲۱ روستای دهستان قاهان قم از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند

قم نيوز : مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: ۲۱ روستای بخش قاهان این استان تا دهه فجر امسال از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.
۲۱ روستای دهستان قاهان قم از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند
۲۱ روستای دهستان قاهان قم از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند
به گزارش قم نیوز علیرضا نصیری درطرح گازرسانی به دهستان قاهان بخش خلجستان که از ابتدای اردیبهشت سال ۱۳۹۸ توسط هشت پیمانکار آغاز شده‌بود،‌ اتصال سه هزار انشعاب گاز برای مشترکان صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: خطوط تغذیه کلیه روستاها ۹۸ درصد به اتمام رسیده و اجرای شبکه‌های روستایی نیز بین ۷۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم پس از تایید آزمایش‌های فنی و عملیاتی مربوطه تا دهه فجر به اتمام برسد.

وی با بیان این‌که با اجرایی شدن این طرح،‌ حدود سه هزار خانوار از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده‌است.

به گفته نصیری، راه‌اندازی پنج ایستگاه تقلیل فشار به ظرفیت ۲۵۰۰ مترمکعب، احداث ۴۳ کیلومتر خط تغذیه با سایزهای مختلف ۶ و ۱۰ اینچ و ۸۵ کیلومتر شبکه پلی‌اتیلن از سایز ۶۳ تا ۱۶۰ میلی‌متر درروستاها از جمله اقدامات در راستای گازرسانی به ۲۱ روستای دهستان قاهان بخش خلجستان بوده‌است.

وی افزود:دراجرایی شدن این طرح کوهستانی بودن این منطقه و حجم زیاد تخریب سنگی که باید صورت می‌گرفت، عبور از رودخانه،‌حاشیه روستاها و محورها کار را دشوار کرده‌بود.

وی در ادامه با اشاره به آغاز اشتراک‌پذیری روستای مهر زمین از توابع بخش خلجستان، افزود:محور منتهی به روستای انجیله درحال تست نهایی است و در صورت تایید آن، تزریق گاز و بهره‌برداری آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز قم یادآور شد: محور منتهی به روستای کهندان نیز به دلیل تعارضات مالکان درمسیر با تاخیر مواجه بوده و روستاهای وسفونجرد و اسفید نیز درمرحله اجرای شبکه داخلی روستا می‌باشد.

به گفته وی، ۶ شهر استان قم دارای شبکه گازرسانی است و از ۱۵۶ روستایی که قابلیت گازرسانی دارد، ۱۳۶ روستا از نعمت گاز بهره‌مند می‌باشد که بدین ترتیب ضریب نفوذ گاز شهری ۹۹,۵ درصد و در بخش روستایی ۹۴ درصد است.

درحال حاضر ۴۰۹ هزار مشترک گاز دراستان قم وجود دارد که بیش از ۳۸۰ هزار مشترک در بخش خانگی، چهار هزار مشترک در بخش صنعتی و سایر مشترک‌ها نیز در بخش‌های عمومی و آموزشی هستند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcc04q4.2bq0o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما