پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۸
کد مطلب : 85105
منبع : خبرگزاری تسنیم

روایت آیت‌الله علوی‌گرگانی از دیدار با سپهبد سلیمانی

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان گفت: در دیداری که با حاج قاسم سلیمانی داشتم به وی گفتم که به زودی شهید می‌شوی، هنگامی که علت را پرسید گفتم که شایستگی شهادت را داری.
روایت آیت‌الله علوی‌گرگانی از دیدار با سپهبد سلیمانی / حاج قاسم لیاقت شهادت را داشت‌
روایت آیت‌الله علوی‌گرگانی از دیدار با سپهبد سلیمانی / حاج قاسم لیاقت شهادت را داشت‌
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علوی‌گرگانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار برخی از مسئولان حراست دستگاه های دولتی تهران که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: در روزگار حوادثی پیش می‌آید که برخی از آنها وسیله ای برای تنبه است تا فریب دنیا را نخوریم.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: در عالم دنیا افرادی آمدند و در همین عالم روزها را گذراندند ولی هنگامی که از دنیا رفتند مردم متاثر شدند، سردار سلیمانی روحانی و مرجع نبود و فرد زحمتش و عادی بود ولی با توجه به اخلاصی که داشت جمعیت میلیونی برای مراسم تشییع وی حضور پیدا کردند.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: خداوند می‌فرماید به لباس نگاه نمی‌کنیم بلکه به خلوص نیت انسان نگاه می‌شود، از امام صادق(ع) سوال شد که چگونه محبت انسان در دل بقیه قرار می گیرد که امام(ع) فرمود خداوند محبت را به آب می‌زند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین (ع) عنوان کرد: مردم همه اهل هلاک هستند مگر آنها که عالم هستند و اهل علم و کمال هم هلاک می شوند مگر آنها که اهل عمل باشند، عمل‌کنندگان هم هلاک می‌شوند مگر آنها که مخلص باشند ولی اخلاص نیز بسیار کم است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به اهمیت حرکت در مسیر رضای الهی گفت: باید به این موضوع توجه شود که در اعمال ما خداوند چه جایگاهی دارد، اینکه عملی برای غیر خداوند باشد ارزش و اهمیتی ندارد.

وی افزود: خداوند به اخلاص و قلب انسان نگاه می‌کند و وقتی انسانی بسیار مخلص باشد خداوند به اندازه اخلاص به وی اجر و پاداش می‌دهد، در دیداری که با حاج قاسم سلیمانی داشتم به وی گفتم که به شهید می‌شوی، هنگامی که علت را پرسید گفتم که شایستگی شهادت را داری.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اینکه شهادت مقام بسیار بالایی است، بیان کرد: هر انسانی شایسته شهادت نیست، مقام شهادت دارای اجر عظیمی است، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید شهدا زنده هستند و نزد خداوند روزی می‌خورند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم خاطرنشان کرد: افرادی که اهل تقوا و اهل خدمت به مردم باشند خداوند با آنها است، باید در این زمینه گام برداشته تا در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciwzav.t1awu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما