شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : 85140
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت الله حسینی بوشهری: افراد متخلق و صادق جامعه باید به عنوان شاخص و الگو معرفی شوند‌

قم نيوز : دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: یکی از مسائلی که نباید از آن غافل شویم بحث الگوپذیری و ارائه اسوه در جامعه است، باید به فطرت خداجو و توحیدی مردم توجه شود و افرادی متخلق و صادق شناسایی و در جامعه به عنوان شاخص مطرح شوند.
آیت الله حسینی بوشهری: افراد متخلق و صادق جامعه باید به عنوان شاخص و الگو معرفی شوند‌
آیت الله حسینی بوشهری: افراد متخلق و صادق جامعه باید به عنوان شاخص و الگو معرفی شوند‌
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری در دیدار حجت‌الاسلام سید‌سعید‌رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت همراه که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها، و بزرگداشت یاد شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار امیدواری کرد راه این شهید عزیز را ادامه دهیم.

وی افزود: امیدوارم شورای عالی حوزه و شورای عالی انقلاب فرهنگی به واسطه شورای تخصصی حوزوی که خدمات بسیاری تاکنون در این زمینه داشته‌اند، زمینه همکاری و اقدامات اثرگذار بیشتری بین این دو نهاد ارزشمند ایجاد شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه مقوله فرهنگ را یک مقوله کیفی دانست و بیان کرد: وقتی یک موضوع کیفی باشد ارزیابی آن سخت‌تر می‌شود و نیاز است که بررسی و توجه دقیقی نسبت به همه جوانب آن به عمل آید و به تعبیر طلبگی باید مقتضی موجود و موانع مفقود باشد تا موضوعات فرهنگی تحقق پیدا کند که البته در این مسئله موانع بسیاری وجود دارد.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن اشاره به تبلیغات و هجمه‌های فرهنگی غرب به فرهنگ جامعه عنوان: یکی از مسائلی که نباید از آن غافل شویم بحث الگوپذیری و ارائه اسوه در جامعه است اما در این زمینه ما خوب عمل نکرده‌ایم و حتی گاهی در رسانه‌ها به جای مقابله صحیح و اثرگذار به همان روش غربی‌ها الگوهایی را با رنگ و لعاب دینی به جامعه عرضه می‌کنند اما چون روش درست نیست نتیجه مطلوب به دست نمی‌آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: باید به فطرت خداجو و توحیدی مردم توجه شود و افرادی متخلق و صادق شناسایی و در جامعه به عنوان شاخص مطرح شوند.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه این جلسه عنوان کرد: کارکردهای نهادهای نظام اسلامی در همه بخش‌ها در هم تنیده شده و روی هم تأثیرگذار است و این تأثیر را در نوع رفتار و اعتقاد مردم نیز می‌توان مشاهده کرد، اگر معیشت مردم در تنگنا قرار گیرد در باورهای آن‌ها نیز به مراتب اثرات منفی خود را به همراه دارد و هر جا ضعفی باشد به خاطر این در هم تنیدگی اثرات منفی خود را در نگاه و اقدام مردم می‌توانیم ببینیم.

وی با اشاره به جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نقش قانون‌گذاری آن بیان کرد: در شورای انقلاب فرهنگی مصوبات اثرگذار و راهگشایی دیده می‌شود اما در مرحله اجرا و نظارت این مصوبات به آن نتیجه مطلوب و مورد نظر نمی رسد و امید است در مرحله اجرا و نظارت سازوکاری پیش‌بینی و ارائه شود تا شاهد اجرای مصوبات ارزشمند این شورا در سطح جامعه و در نتیجه پیشرفت و ارتقا هر چه بیشتر فرهنگ کشور باشیم.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام سید سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف این مجموعه ارائه و اظهار امیدواری کرد که حوزه علمیه بتواند این شورا را در دستیابی به اهداف متعالی که در دستور کار دارد یاری و همراهی کند.

در بخش دیگری از این دیدار حجت‌الاسلام پارسانیا رئیس شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی از اقدامات این شورا و شکل‌گیری آن و پشتیبانی که آیت‌الله حسینی بوشهری در این امر داشته‌اند ارائه و گفت: شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، راه ارتباطی حوزه علمیه با نهادهای نظام اسلامی است و آقای عاملی از بطن حوزه و آگاه به مسائل مختلف جامعه می‌باشد و امید است در دوره ایشان شاهد پیشرفت هر چه بیشتر مقوله فرهنگ در جامعه اسلامی باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchvzn6.23nmkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما