کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیئت‌رئیسه مجلس: تصمیم قاطع برای احداث راه دسترسی به دریاچه نمک گرفته شود

خبرگزاری تسنیم , 29 دی 1398 ساعت 16:15

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید گرفتن تصمیم قاطع برای احداث راه دسترسی دریاچه نمک گفت: متأسفانه پیمانکار خود را مالک کامل دریاچه نمک می‌داند و اجازه ورود به سرمایه‌گذاران دیگر نمی‌دهد.


به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی فراهانی شامگاه یکشنبه در نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با تأکید گرفتن تصمیم قاطع برای احداث راه دسترسی دریاچه نمک اظهار داشت: متأسفانه پیمانکار خود را مالک کامل دریاچه نمک می‌داند و اجازه ورود به سرمایه‌گذاران دیگر نمی‌دهد، باید به آن‌ها بفهمانیم تنها بخشی از دریاچه نمک دست شماست.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه احداث راه دسترسی دریاچه نمک زمینه خوبی را برای اشتغال‌زایی و درآمدزایی استان به وجود می‌آورد، افزود: اگر شرکت‌های دیگری هستند که بهتر از شرکت امداد معدن می‌توانند راه دسترسی دریاچه نمک را ایجاد کنند باید زمینه را برای ورود آن‌ها ایجاد کنیم.

همچنین رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم در این جلسه، اظهار داشت: 34 پروژه به‌عنوان پروژه‌های مصوب سال 98 مشخص‌شده‌اند که حدود 20 پروژه به تصویب ستاد ملی اقتصاد مقاومتی کشور رسید و 14 پروژه نیز در درون استان در حال پیگیری است.

محمود نوربخش در ادامه به ارائه گزارشی از 13 پروژه کارگروه امور زیربنایی پرداخت و گفت: این پروژه‌ها مربوط به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل و جاده‌ای، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل راه‌آهن استان، شرکت نیروی برق استان و شرکت آب و فاضلاب استان هستند.

وی مطالعه جامع بهره‌برداری دریاچه نمک استان را مورداشاره قرار داد و عنوان کرد: هدف کمی این پروژه بعد از مطالعه پژوهش‌های انجام‌شده این بود که برای احداث راه دسترسی دریاچه نیازمند مطالعات زیست‌محیطی، آبخیزداری و گردشگری هستیم، همچنین مطالعات راه‌های دسترسی توسط بنیاد مسکن و راه و شهرسازی انجام‌شده و موجود است.

نوربخش ادامه داد: بهره‌برداری و استحصال از مواد معدنی دریاچه نمک در سنوات گذشته به یک شرکت خصوصی واگذارشده و مقرر شد مباحث قراردادی و حقوقی این نوع واگذاری موردمطالعه قرار بگیرد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم در پایان با اشاره به احداث شهرک حمل‌ونقل کالا و پارک لجستیک بار گفت: عملیات عمرانی احداث این شهرک شروع‌شده و 18 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 85346

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/85346/عضو-هیئت-رئیسه-مجلس-تصمیم-قاطع-احداث-راه-دسترسی-دریاچه-نمک-گرفته-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir