شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 85510
منبع : خبرگزاری برنا
فرمانده انتظامی قم:

جرائم سایبری در قم ۱۹۷ درصد افزایش‌یافته است

قم نيوز : فرمانده انتظامی قم بابیان این‌که از ابتدای سال جای تا پایان دی‌ماه، جرائم سایبری در این استان ۱۹۷ درصد نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته افزایش‌یافته است گفت: میزان کشفیات جرائم در این خصوص نیز ۲۹۸ درصد افزایش داشته است.
جرائم سایبری در قم ۱۹۷ درصد افزایش‌یافته است
جرائم سایبری در قم ۱۹۷ درصد افزایش‌یافته است
به گزارش قم نیوز سردار عبدالرضا آقاخانی با اشاره به افزایش ۸۱ درصدی توان کشف پلیس فتا در جرائم سایبری افزود: دستگیری مجرمان نیز با افزایش ۳۰۶ درصدی همراه بوده است.

وی بابیان این‌که در طول چند ماه اخیر، ۶ باند کلاه‌برداری حرفه‌ای در فضای مجازی که با استفاده از شیوه فیشینگ اقدام به برداشت از حساب‌های مردم می‌کردند منهدم شده است گفت: سن مجرمان این باندها بین ۱۴ تا ۱۸ سال بود و بالغ‌بر ۴۲ هزار و ۴۵۰ فقره شماره کارت‌بانکی از این باندها کشف شد.

۳۳ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در قم منهدم شد

فرمانده انتظامی قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که از ابتدای سال جای تا پایان دی‌ماه، ۳۳ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در این استان منهدم شده است گفت: انهدام باندهای مواد مخدر در این مدت نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته، ۳۲ درصد افزایش داشته است.

آقاخانی تصریح کرد: در این مدت هفت تن مواد مخدر در قم کشف و ضبط شده است که نسبت به پارسال ۴۰ درصد افزایش کشف داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در قم نیز ۱۰ درصد و دستگیری معتادان ۱۳ درصد در این مدت نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته افزایش‌یافته است.

وی گفت: در این مدت، سرقت‌ها در استان قم یک درصد کاهش و سرقت‌های مهم نیز سه درصد کاهش داشته است و میزان کشفیات سرقت‌ها هفت درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، حدود ۱۲ باند سارقان به عنف در استان قم منهدم شده که ۴۰ تن در این رابطه دستگیر شده‌اند و مجرمان دستگیرشده از ۲ فقره به بالا سوابق داشته‌اند.

۸۶ درصد تصادف‌ها در قم در حوزه درون‌شهری بوده است

آقاخانی، تصادف‌های رخ‌داده در استان قم را نیز مورداشاره قرار داد و افزود: تصادف‌های درون و برون‌شهری قم از ابتدای سال جای تا پایان دی‌ماه، یک درصد نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گفته وی، ۸۶ درصد تصادف‌ها در استان قم در حوزه درون‌شهری و ۱۴ درصد در حوزه برون‌شهری اتفاق افتاده است، از مجموع این تصادف‌ها، یک درصد فوتی، ۸۱ درصد خسارتی و ۱۸ درصد جرحی بوده است.

وی ادامه داد: میزان تصادف‌های جرحی سه درصد افزایش، فوتی سه درصد افزایش و خسارتی نیز یک درصد افزایش‌یافته و میزان متوفیان در تصادف‌ها یک درصد افزایش داشته است.

آقاخانی در ادامه، تعداد پرونده‌های تشکیل‌شده در حوزه مبارزه با کالای قاچاق در این مدت در قم ۲۶ درصد افزایش‌یافته است گفت: تعداد متهمان در این خصوص ۱۳۴ درصد افزایش و ارزش ریالی کالاهای قاچاق نیز ۷۴ درصد افزایش داشته است.

وی، فعالیت‌های فرهنگی پلیس قم از ابتدای سال جای تا پایان دی‌ماه را نیز مورداشاره قرار داد و گفت: برگزاری ۵۴۶ جلسه آموزشی در مساجد، مدارس، صنوف، جوامع کارگری و غیره، برپایی ۱۰۰ نمایشگاه با موضوع آسیب‌های اجتماعی، ارائه مشاوره به بالغ‌بر ۱۴ هزار تن در کلانتری‌های قم، برگزاری ۲۸۰ جلسه با سمن‌ها در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارائه مشاوره به بیش از ۱۷ هزار تن در مساجد و مدارس، بخشی از این فعالیت‌ها به شمار می‌آید.

سه هزار نیروی پلیس امنیت انتخابات در قم را  برعهده دارند

وی در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری گفت: سه هزار نیروی پلیس، امنیت بالغ‌بر ۶۷۰ صندوق اخذی رای در این استان را برعهده دارند.

وی تاکید کرد: علاوه بر مسئولیت امنیت شعبات اخذ رای، تمامی مراکز مرتبط با انتخابات نیز تحت پوشش امنیتی پلیس قرار دارد.

آقاخانی ادامه داد: بر اساس ماده ۱۶ قانون انتخابات، برقراری نظم و امنیت و حفاظت از صندوق‌های اخذ رای بر عهده ناجا قرار دارد و بحث امنیت انتخابات از مسائل اولویت‌دار نیروی انتظامی قم طی روزهای آینده است.

وی بابیان این‌که تمامی انتخابات‌ گذشته در قم بدون هیچ‌گونه مسائل امنیتی برگزارشده است خاطرنشان کرد: تلاش ماموران نیروی انتظامی، تامین امنیت قبل، حین و پس از برگزاری انتخابات است تا مردم بدون کوچک‌ترین دغدغه امنیتی در شعبات اخذ رای حاضر شده و به کاندیداهای موردنظر خود رای دهند.

آقاخانی اضافه کرد: با توجه به حساسیت زمانی که درپیش داریم امیدواریم شاهد انتخاباتی باشکوه و با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای باشیم.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به حضور زائران و مسافران در ایام نوروز در استان قم گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای این ایام انجام‌شده تا هم‌وطنان بدون هیچ‌گونه دغدغه امنیتی وارد این استان شده و از تعطیلات ایام نوروز استفاده کنند.

وی برگزاری جشن‌های نیمه شعبان را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: سال گذشته در ایام نیمه شعبان حدود سه میلیون تن در این جشن‌ها در مسجد مقدس جمکران حضور یافتند و پلیس درتلاش است با طرحی جامع، امسال بهترین میزبانی را از زائران داشته باشد.

مجرمی که اقدام به شکستن شیشه بانک‌ها کرده بود کمتر از ۱۰ ساعت دستگیر شد

فرمانده انتظامی قم همچنین گفت: پنجشنبه هفته گذشته، فردی ۳۰ ساله با هویت مشخص اقدام به شکستن شیشه‌های هشت بانک دولتی در قم کرده بود که شناسایی و دستگیری وی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

آقاخانی با اشاره به این‌که این فرد کمتر از ۱۰ ساعت شناسایی و دستگیر شد افزود: وی از استان‌های هم‌جوار قم بوده که ۲۰ فقره سابقه مجرمیت در پرونده خود دارد و کارتن‌خواب بوده و تعادل فکری نداشته است.

وی اضافه کرد: کلاه‌برداری، سرقت، تخریب اموال دیگران، ولگردی، استعمال مواد مخدر شیشه، تخریب اموال دولتی، جعل، سرقت لوازم خودرو و خریدوفروش مواد مخدر ازجمله سوابق این فرد محسوب می‌شود.

وی گفت: این مجرم درنهایت تحویل مقام قضایی در استان قم شد.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdciuwav.t1awz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما