يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : 85524
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون جهاد کشاورزی قم:

۷۰ درصد تسهیلات اشتغال روستایی استان دربخش کشاورزی جذب شد

قم نيوز : معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: بر اساس اطلاعات سامانه کارا، ۷۰ درصد اعتبارات تسهیلات اشتغال روستایی استان توسط بخش کشاورزی جذب‌ شده‌است.
۷۰ درصد تسهیلات اشتغال روستایی استان دربخش کشاورزی جذب شد
۷۰ درصد تسهیلات اشتغال روستایی استان دربخش کشاورزی جذب شد
به گزارش قم نیوز سید مصطفی منزوی بیان کرد: در همین رابطه در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی ۲۵۳ فقره طرح برای دریافت تسهیلات به مبلغ ۲۴۸ میلیارد تومان به بانک‌های عامل استان معرفی شد.

وی افزود: دراین رابطه، پرداخت تسهیلات به ۱۵۹ طرح به مبلغ ۱۲۷ میلیارد تومان دربانک‌ها مصوب شد که تاکنون مبلغ ۸۶ میلیارد تومان در قالب ۱۱۷ طرح در اختیار کشاورزان قرار گرفته‌است.

وی ادامه داد:‌ با پرداخت این تسهیلات برای ۸۷۳ تن دربخش کشاورزی قم اشتغال ایجاد شده‌است که این آمار با تکمیل فرایند پرداخت به بیش از یک هزار و ۸۰۰ تن خواهد رسید.

منزوی گفت: اولویت پرداخت تسهیلات در این بخش در حوزه ایجاد گلخانه،‌ طرح‌های باغبانی،‌ دام و طیور،‌ صنایع تبدیلی و تکمیلی، مکانیزه کردن فرایندهای کشاورزی و پرورش شیلات است.

وی بیان کرد:‌ مناطق روستایی قم از ظرفیت‌ بالایی برای اجرای طرح‌های نوین کشاورزی به‌خصوص در بخش ایجاد گلخانه و تأسیس صنایع تبدیلی و تکمیلی در کنار زمین‌های کشاورزی و دامداری‌ها،‌ برخوردار است و سازمان جهاد کشاورزی حمایت از این طرح‌ها را با جدیت دنبال می‌کند.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

در بخش کشاورزی کل زمین‌های قابل‌کشت قم برابر ۱۰۵ هزار و ۷۳۰ هکتار است که این رقم ۴۶ صدم درصد کل اراضی قابل‌کشت کشور هست؛ مجموع کشت سبز استان شامل ۲۱ هزار هکتار باغ و ۴۴ هزار هکتار زراعت است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdok0j.yt0kx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما