پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 85606
منبع : خبرگزاری فارس

نوجوان 17 ساله سرشبکه پولشویی/ فیشینگ اطلاعات 30 هزار حساب بانکی

قم نيوز : فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری یک نوجوان 17 ساله و همدستش به اتهام پولشویی و فیشینگ اطلاعات 30 هزار حساب بانکی مردم خبر داد.
نوجوان 17 ساله سرشبکه پولشویی/ فیشینگ اطلاعات 30 هزار حساب بانکی
نوجوان 17 ساله سرشبکه پولشویی/ فیشینگ اطلاعات 30 هزار حساب بانکی
به گزارش قم نیوز عبدالرضا آقاخانی اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا استان در راستای مأموریت‌های محوله پیرامون رصد و پایش جرایم در حوزه برداشت‌های غیر مجاز و پولشویی، یک کانال تلگرام با 4 هزار و 92 نفر عضو و همچنین یک گروه تلگرام نیز با 500 نفر عضو که در زمینه برداشت‌های غیر مجاز با شگرد فیشینگ در سطح کلان اقدام به پولشویی و خرید ارزهای دیجیتال می کردند را شناسایی و با توجه به حساسیت این پرونده، بلافاصله موضوع در دستور کار آن‌ها قرار گرفت.

وی گفت: در ابتدا با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، اعضای باند، با آی دی‌های مختلف و با استفاده از شماره‌های مجازی، فعالیت مجرمانه را در زمینه پولشویی، اجاره کارت‌های بانکی و... را انجام داده و در رابطه با اقدامات مجرمانه آن‌ها پرونده‌های زیادی در پلیس فتا اکثر استان‌ها تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: اعضای این باند به صورت سازمان یافته با استخدام افراد مختلف در زمینه برنامه نویسی، تهیه کارت اجاره، سیم کارت‌های‌های افراد غیر، شناسایی صرافی‌های متخلف، تهیه مدارک هویتی و... با راه اندازی ربات‌های مختلف از جمله صیغه یاب، شارژ نصف قیمت، اینترنت ارزان، دوست یابی و ...، ارسال پیامک‌های انبوه متناسب با مسائل روز جامعه و ارسال لینک‌های جعلی، اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد کرده و با طراحی ربات موجودی بگیر و کارت به کارت اقدام به پولشوئی در سطح کلان می‌کردند.

وی با بیان اینکه این افراد مبالغ به دست آمده را صرف خرید خودرو، تجهیزات رایانه‌ای، خوشگذرانی و... می‌کردند، افزود: با تلاش‌های شبانه روزی همکاران در پلیس فتا استان قم، سرشاخه اصلی باند که نوجوانی 17 ساله بود در یکی از استان‌های جنوبی شناسایی و دستگیر شد.

آقاخانی افزود: در ادامه با بررسی اکانت‌ها و همچنین گروه و کانال تلگرامی فعال در این رابطه، اطلاعات کارت بانکی 30 هزار و 400 نفر از مردم در سراسر کشور شناسایی شد.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به اینکه یکی دیگر از سرشاخه‌های این باند در یکی از استان‌های جنوبی دستگیر شده است، گفت: با توجه به تعداد زیاد شاکیان در این پرونده تحقیقات برای کسب میزان رقم کلاهبرداری شده در دست بررسی است در حال حاضر مبلغ 3 میلیارد ریال از متهمان توقیف و پیش بینی می‌شود این مبلغ تا 10 میلیارد ریال افزایش یافته که به محض دریافت اخبار جدید اطلاع رسانی خواهد شد.

آقاخانی افزود: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

انتهای پیام111
https://qomnews.ir/vdcepp8v.jh8n7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما