?>?> ازغربالگری افراد هنگام خروج از قم تا ضرورت قرنطینه خانگی | قم نیوز
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : 86605
منبع : خبرگزاری ايرنا
قم درهفته‌ای که گذشت؛

ازغربالگری افراد هنگام خروج از قم تا ضرورت قرنطینه خانگی

قم نيوز : غربالگری افراد هنگام خروج از قم، تاکید مراجع و علما بر ضرورت توجه به توصیه‌های پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا،تاکید دوباره آستان مقدس حضرت معصومه(س) بر همکاری با وزارت بهداشت،تخصیص ۵۰ میلیارد تومان برای مقابله با کرونا، افزایش خدمات الکترونیکی،ضرورت قرنطینه خانگی وروند صعودی ابتلا به کرونا؛ از اخبار هفته گذشته قم بود.
ازغربالگری افراد هنگام خروج از قم تا ضرورت قرنطینه خانگی
ازغربالگری افراد هنگام خروج از قم تا ضرورت قرنطینه خانگی
به گزارش قم نیوز درخواست نماینده قم از وزیر برای رسیدگی فوری به بیماران کرونایی، در خانه ماندن موثرترین راه مقابله با شیوع کرونا، حضور روانشناسان در بیمارستان‌های ویژه بیماران کرونایی، نیاز جدی اصناف به اقدام‌های حمایتی دولت برای عبور از رکود تحمیلی کرونا، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با کرونا، اختصاص ۱۱ پایگاه بهداشت به مراجعان مشکوک به کرونا، ،بیمارستان سیار ارتش در پردیسان، راه‌اندازی چهار درمانگاه سیار، ضدعفونی شهر قنوات با مشارکت شهروندان، ممنوع شدن ورود به کهک، توصیه فرماندار به خودداری مردم از سفرهای درون استانی، استفاده بیمه شدگان از خدمات غیرحضوری، قابلیت‌های صنایع شیمیایی برای تولید مواد ضدعفونی، توزیع میوه شب عید از ۲۵ اسفند، ثبت اعتراضات در سامانه اقدام ملی مسکن و ارائه خدمات محیط‌زیست به ‌صورت الکترونیکی؛ از دیگر اخبار هفته گذشته این استان است.

تاکید مراجع و علما بر ضرورت توجه به توصیه‌های پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گفت: از ملت بزرگ و شریف ایران درخواست دارم که با رعایت اصول بهداشتی، به توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توجه کامل داشته باشند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: حفظ نفس از دیدگاه اسلام واجب است و همگان موظف اند ضمن رعایت اصول سلامت و بهداشت از وجود خویش مراقبت کنند، از این رو اگر متولیان و کادر پزشکی کشور که اهل خبره هستند، اموری را دراین جهت لازم بدانند، باید به آنان اعتماد نموده، آن دستورات را رعایت کرد.

آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید نسبت به رعایت اصول بهداشتی تاکید کرد.

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، با تاکید ضرورت توجه به هشدارها و توصیه‌های پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا گفت: توصیه پزشکان و مسئولان بهداشتی و درمانی کشور برای مقابله با کرونا از جمله عدم حضور در اجتماعات برای ما حجت است.

 آیت‌الله حسین نوری همدانی گفت: بی‌شک رعایت نکات بهداشتی و آنچه را که متخصصان مربوط به امر پزشکی بیان می‌دارند، بر همگان لازم است و با رعایت این امور و توسل به حضرات معصومین(ع) و قرائت قرآن کریم و ادعیه ان‌شاءالله همگان از این امتحان و ابتلا سربلند بیرون بیاییم.

آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید، با اشاره به شیوع ویروس کرونا توصیه کرد: در شرایط فعلی ضمن رعایت مسائل بهداشتی، باید ارتباط با خدا نیز تقویت شود.

آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، درپیامی با بیان این‌که در راس احکام واضح فقه شیعه وجوب حفظ جان انسان قرار دارد، گفت: قول و تشخیص پزشکان و سفارش‌هایی که ایشان می‌کنند، بر هر انسانی لازم است.

غربالگری کرونا در خروجی‌های قم

به منظور کنترل بیماری کرونا، توسط سپاه قم کنترل و تشخیص این بیماری در معبر خروجی عوارضی آزادراه قم - تهران شروع شده است.

قائم‌ مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از خروج افراد مشکوک به کرونا از این استان جلوگیری می‌شود.

علی ابرازه تاکید کرد: درصورتی‌که فردی دارای علائم ابتلا به کرونا باشد، از خروج وی جلوگیری و قرنطینه خواهد شد.

تاکید دوباره آستان مقدس حضرت معصومه(س) بر همکاری با وزارت بهداشت

آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که رعایت مسائل بهداشتی از ضروریات دینی است، بار دیگر بر آمادگی کامل این آستان برای همکاری با وزارت بهداشت تاکید کرد.

درخواست نماینده قم از وزیر برای رسیدگی فوری به بیماران کرونایی

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، با انتشار فیلمی در توییتر از مسئولان به‌ویژه وزیر بهداشت درخواست کرد نسبت به وضعیت بیمارستان کامکار قم رسیدگی فوری کنند.

در خانه ماندن موثرترین راه مقابله با شیوع کرونا

علی اِبرازه قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طبق پروتکل سازمان جهانی بهداشت و متخصصان، قرنطینه خانگی موثرترین راه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کروناست؛ اما بررسی ها نشان می دهد، شهروندان به اندازه کافی این امر را جدی نگرفته اند.

انجام بازدیدهای نظارتی مستمر از مراکز اقامتی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم؛ از بازدید مستمر از مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری و هتل‌ها دراین استان خبر داد.

حمید یزدانی افزود:‌ این بازدید ها در راستای اجرای دستور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به منظور پیشگیری و کنترل ویروس کرونا انجام می‌شود.

استفاده بیمه شدگان از خدمات غیرحضوری

مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: توصیه ما به بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان این است که به جای مراجعه حضوری به شعبه ها و کارگزاری‌ها از خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی استفاده کنند.

علی اصغر دادخواه افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، به تمامی بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان توصیه می‌کنیم که قبل از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی، ابتدا از طریق درگاه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی https://eservices.tamin.ir درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

ثبت اعتراضات در سامانه اقدام ملی مسکن

حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی قم، از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن خواست با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا و برای حفظ سلامتی خود از مراجعه حضوری به ادارات راه و شهرسازی استان اجتناب و اعتراض خود را در سامانه الکترونیکی طرح ثبت کنند.

بسیج ظرفیت مسجدها برای مقابله با کرونا

محمد خامه یار مدیر ستاد اقامه نماز قم، ضمن تاکید بر ضدعفونی مستمر و روزانه مساجد گفت: تمام ظرفیت مسجدهای استان برای مقابله و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قم بسیج شده‌است.

تخصیص ۵۰ میلیارد تومان برای مقابله با کرونا

عضو هیات رئیسه و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: با نظر مساعد سازمان برنامه‌وبودجه کشور از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهبود وضعیت استان در مقابله و پیشگیری از کرونا تخصیص می‌یابد.

احمد امیرآبادی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این ۵۰ میلیارد تومان جدا از اعتباراتی است که پیش‌ازاین توسط دولت برای مقابله با کرونا به این استان اختصاص‌یافته است.

حضور روانشناسان در بیمارستان‌های ویژه بیماران کرونایی

رییس مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: روانشناسان در بیمارستان‌های ویژه بیماران کرونایی مستقرشده و به کادر درمانی و بیماران مشاوره می‌دهند.

باقر محمودی هفته گذشته در گفت‌وگویی افزود: یکی از گروه‌های هدف مهم سلامت روان، کادر درمانی بیمارستان‌های ویژه بستری بیماران کرونایی، اعم از پزشک، پرستار و نیروهای خدماتی هستند که تصمیم گرفته شد برای نخستین بار در کشور، روانشناسان حوزه بهداشت و درمان در بیمارستان‌ها مستقر و با حضور در بخش‌ها به کادر درمان روحیه داده و استرس و اضطراب آنان را کاهش دهند و همچنین در صورت نیاز به آنان در اتاق مشاور که در بیمارستان‌ها دایر شده است، مشاوره دهند.

ضدعفونی معابر

استاندار قم با تاکید بر اعمال محدودیت در استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی گفت: باید ضدعفونی معابر، مکان‌های عمومی و ناوگان حمل‌ونقل عمومی، در دستور کار دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد.

بهرام سرمست هفته گذشته در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان قم؛ بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های ملی و استانی برای مقابله با بیماری کرونا تاکید کرد.

نیاز جدی اصناف به اقدام‌های حمایتی دولت برای عبور از رکود تحمیلی کرونا

حسن احمدلو رییس اتاق اصناف مرکز قم در گفت وگو با ایرنا گفت: سایه وضعیت ناشی از پدیده کرونا در چنین ایامی آنچنان بر بازار، به خصوص بازار و کسب کار قم سنگین شده که وضعیت فعالیت‌های اصناف را در آستانه سال نو دچار رکود و کسادی شدید کرده‌است و اصناف برای عبور از این شرایط تحمیلی نیاز به حمایت های ویژه دولت دارند.

افزایش خدمات الکترونیکی

طی بخشنامه‌ای از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری قم و به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و کاهش مراجعات مردم به دستگاه‌های اجرایی، دستگاه‌ها موظف به افزایش خدمات الکترونیکی شدند.

رعایت موازین شرعی کفن و دفن در رابطه با فوتی‌های کرونا

فرماندار قم با اشاره به نظارت بر کفن‌ودفن جنازه‌های مبتلایان به بیماری کرونا گفت: با حضور طلاب و کارشناسان مرکز بهداشت، پیکر فوتی های کرونا به‌صورت شرعی و بهداشتی کفن و دفن می‌شود.

مرتضی حیدری فرماندار قم در حاشیه بازدید از آرامستان بهشت معصومه(س) افزود: بر اساس پروتکلی که وزارت بهداشت اعلام کرد طی سه نشست که در قم داشتیم، شرایط به حالت عادی بازگشته است.

حفظ کسب‌وکار نیاز به همکاری دستگاه‌های دولتی

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت قم گفت: حمایت از اصناف استان در شرایط کنونی برای حفظ کسب و کارها ضروری است و احتیاج به همکاری همه دستگاه‌ها دارد.

محمود سیجانی درگفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به شرایط ایجاد شده دراثر شیوع ویروس کرونا و کاهش رفت و آمد مردم در سطح شهر، بازار فروش اصناف گوناگون با کاهش مواجه شده که این موضوع برای ادامه فعالیت آن ها، مشکل ساز است.

ضرورت قرنطینه خانگی

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با توجه به اینکه روند بستری در بیمارستان‌های قم همچنان صعودی است از مردم استان تقاضا داریم تا بهداشت فردی را رعایت کرده و قرنطینه خانگی را جدی بگیرند.

علی ابرازه در گفت و گویی افزود: سیر صعودی ابتلا به بیماری کرونا تا زمانی که مردم مسائل بهداشتی را رعایت نکنند، ادامه می‌یابد و اگر خود مردم به این امر توجه داشته باشند، به طور قطع شاهد سیر نزولی خواهیم بود.

آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با کرونا

استاندار قم، هفته گذشته با تاکید بر ضرورت آمادگی همه جانبه دستگاه های اجرایی استان برای پیشگیری از ویروس کرونا گفت: کلیه ماموریت‌ها و مرخصی‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی قم در راستای مقابله با کرونا لغو می‌شود.

بهرام سرمست در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان قم، با اشاره به لزوم تامین و توزیع اقلام پزشکی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت مراکز و پایگاه های بهداشتی سطح شهر و بخش ها برای توزیع این اقلام بین خانوارها ضروری است.

اختصاص ۱۱ پایگاه بهداشت به مراجعان مشکوک به کرونا

دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: بیماران مشکوک به کرونا به یکی از پایگاه‌های بهداشت یازده گانه تعیین شده در سطح استان مراجعه کنند.

قابلیت‌های صنایع شیمیایی برای تولید مواد ضدعفونی

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت:‌ به‌منظور افزایش حجم تولید مواد و لوازم بهداشتی در سطح استان، قابلیت برخی صنایع شیمیایی فعال در قم برای تولید مواد ضدعفونی به کار گرفته می‌شود.

محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: صنعتگران در شماری از کارخانه‌های تولیدکننده مواد شیمیایی، آرایشی و بهداشتی استان با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، در زمینه تولید انواع مواد ضدعفونی و بهداشتی موردنیاز برای مقابله با ویروس کرونا فعال‌شده‌اند.

همراهی مردم مهم‌ترین رکن در مقابله با بیماری کرونا

استاندار قم مهم‌ترین رکن در مقابله با بیماری کرونا را مشارکت و همراهی مردم دانست و گفت: در عین اطلاع‌رسانی تلاش شده است، آرامش و امنیت روانی مردم را حفظ کنیم.

بهرام سرمست  هفته گذشته در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان قم، با اشاره به قدردانی مقام معظم رهبری از تلاش های پزشکان و پرستاران و دست اندرکاران مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: این پیام برای مسئولان و کادر درمانی قم بسیار امیدبخش بود.

بیمارستان سیار ارتش در پردیسان

بیمارستان ۵۰ تختخوابی سیار نیروی زمینی ارتش در مجموعه خانه مهندس و با همکاری نظام مهندسی ساختمان استان قم در منطقه پردیسان شروع به کار کرد.

راه‌اندازی چهار درمانگاه سیار

چهار درمانگاه سیار به همت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در راستای مبارزه با ویروس کرونا در شهر قم راه‌اندازی شد.

ضدعفونی شهر قنوات با مشارکت شهروندان

شهردار قنوات قم گفت: ضدعفونی مناطق مختلف شهر به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با مشارکت شهروندان انجام شد و این کار همچنان ادامه دارد.

رضا شکاری در گفت‌وگو با ایرنا،‌ پیرامون اقدامات انجام‌شده توسط ستاد مدیریت بحران شهر قنوات برای مقابله با ویروس کرونا افزود: در این رابطه با مشارکت فعال مردم، مواد ضدعفونی‌کننده تهیه و با استفاده از ماشین‌آلات کشاورزی و آتش‌نشانی معابر شهری با کمک همشهریان ضدعفونی شد.

عملیات ضدعفونی معابر با مشارکت نیروهای مسلح

رزمایش حضرت علی ابن ابیطالب (ع) هفته گذشته با هدف اجرای عملیات ضد عفونی معابر عمومی شهر قم توسط قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس منحوس کرونا و مشارکت نیروی زمینی ارتش، سپاه، شهرداری و سایر دستگاه های مرتبط انجام شد.

ممنوع شدن ورود به کهک

بخشدار بخش کهک گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از ورود و همچنین توقف گردشگران و مسافران به بوستان‌های شهر کهک جلوگیری به عمل می‌آید و بوستان لاله نیز بسته می شود.

ابوالفضل خوبرو در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این تصمیم شامل تمام روستاهای گردشگری این بخش می‌شود و از ورود گردشگران به مناطق گردشگری برای کنترل شیوع ویروس کرونا جلوگیری می شود.

توصیه فرماندار به خودداریمردم از سفرهای درون استانی

فرماندار قم، با اشاره به روند صعودی ابتلا به ویروس کرونا گفت: برای کنترل و مقابله با شیوع این بیماری مردم تا پایان تعطیلات باید از سفرهای درون استانی خودداری کنند.

مرتضی حیدری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: باید قرنطینه خانگی و خودداری از سفرهای درون استانی بیش‌ازپیش مورد توجه مردم باشد.

روند صعودی ابتلا به کرونا

بهرام سرمست استاندار قم روند ابتلا به ویروس کرونا را افزایشی برشمرد و گفت: روند بیماری کرونا در استان قم رو به صعود است و البته روند ترخیص از بیمارستان‌ها هم افزایشی شده است.

توزیع میوه شب عید از ۲۵ اسفند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده برای تنظیم بازار ایام نوروز،‌ توزیع میوه شب عید در قم از ۲۵ اسفندماه جاری آغاز می‌شود.

مهرداد غضنفری امرایی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای تامین سیب و پرتقال شب عید، یک هزار و ۵۰ تُن سیب و پرتقال وارد استان می‌شود.

تمدید تعرفه عوارض و بهای خدمات شهری تا اردیبهشت ۹۹

در جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم، برای کاهش مراجعه حضوری شهروندان و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری قم تا پایان اردیبهشت سال آینده تمدید شد.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcenp8v.jh8p7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما