کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم:

پویش «در خانه بمانیم کتاب بخوانیم» در قم اجرا می‌شود

خبرگزاری ايرنا , 20 اسفند 1398 ساعت 8:20

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اجرای پویش «در خانه بمانیم کتاب بخوانیم»، گفت: این طرح با توجه به شرایط ایجادشده در رابطه با گسترش بیماری کرونا، و همکاری کتاب‌فروشی‌ها برای تسهیل شرایط ماندن مردم در خانه انجام می‌گیرد.


به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی در گفت و گویی بیان کرد: در پویش «در خانه بمانیم کتاب بخوانیم» با مشارکت کتاب‌فروشی‌های داوطلب سطح شهر کتاب‌ها با تخفیف و پیک رایگان به آدرس پستی مشتری ارسال می‌شود تا از خارج شدن غیر ضرور خانواده‌ها از خانه جلوگیری به عمل آید.

وی اضافه کرد: این طرح باهدف ترغیب مردم به ماندن در خانه و با توجه به برطرف کردن بخشی از نیازهای فرهنگی خانواده‌ها انجام‌شده و نهادهای مختلف در اجرای این طرح همکاری گسترده‌ای داشته‌اند.

وی ادامه داد: از کتاب‌فروشی‌های شهر قم دعوت می‌کنم در این حرکت فرهنگی به کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیایند و برای تبلیغ و حمایت از این پویش از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای خود استفاده کنند تا این طرح به در خانه ماندن مردم و جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا در شهر کمک کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: همواره کتاب‌فروشان و ناشران به‌عنوان خادمان فرهنگی درحرکت‌های جهادی پیشگام بوده‌اند.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم علاوه بر پشتیبانی معنوی از این طرح در صوت امکان حمایت مادی از کتاب‌فروشی‌های داوطلب مشارکت در این اقدام را دنبال می نماید.

حسینی کاشانی بیان داشت: کتاب‌فروشی‌هایی که علاقه‌مند برای مشارکت در این طرح هستند می‌توانند آمادگی خود را حداکثر تا ۲۴ ساعت آینده به اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام نمایند.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، روز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۵۹۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۷۱۶۱ نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون دو هزار و ۳۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۳ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۲۳۷ مورد رسید.

شهروندان باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

شهروندان برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم می‌توانند به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی (پیام‌رسان‌های ایتا و تلگرام) و یا تارنمای آن به نشانی ایترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند./

انتهای پیام/111


کد مطلب: 86666

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/86666/پویش-خانه-بمانیم-کتاب-بخوانیم-قم-اجرا-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir