کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون وزیر بهداشت: شلوغی خیابان‌های شهر قم ممکن است باعث اوج‌گیری بیماری کرونا شود

خبرگزاری مهر , 24 اسفند 1398 ساعت 15:20

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه با شلوغی که امروز در قم دیدیم ممکن است شاهد اوج‌گیری بیماری کرونا باشیم،‌ گفت: جداسازی افراد مشکوک به کرونا باعث حداقل رساندن تماس‌های اجتماعی می‌شود.


به گزارش قم نیوز ایرج حریرچی ظهر شنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان فرقانی قم بیان کرد: با توجه به اینکه رفتار بیماری با همکاری مردم رابطه مستقیم دارد دو اقدام اصلی جداسازی بیماران و افراد مشکوک و به حداقل رساندن تماس‌های اجتماعی ضروری است.

وی افزود: از کسانی که علائم سرفه، تب و تنگی نفس دارند خواهش می‌کنم خودشان را ایزوله کنند و مراقب باشند خانواده آنها مبتلا نشوند و افرادی که هیچ علامتی ندارند نیز تماس‌های غیرضروری خود را به حداقل برسانند.

تقدیر از فعالیت جهادی روحانیون قم

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تلاش شبانه روزی کادر درمانی، پزشکان و پرستاران در شهر قم، گفت: تشکر دیگر ما از روحانیون است؛ در همین بیمارستان ۱۵۰ روحانی ارائه خدمت کرده و از همراهی بیماران تا نظافت را انجام می‌دهند و ما قدردان ایشان هستیم.

وی بیان کرد: اگر مردم رعایت کنند بیماری کاهش می‌یابد ولی اگر مردم رعایت نکنند شاهد اوج گیری بیماری در قم و دیگر شهرها خواهیم بود.

حریرچی با اشاره به مشکلات در زمینه کمبود ماسک و دیگر تجهیزات، گفت: مصرف این اقلام ۲۰ برابر شده است و بسیاری از کارخانه‌ها خط تولید را تغییر داده و از خارج کشور واردات صورت گرفته است ولی حداکثر تلاش را می‌کنیم پرسنل در معرض کم‌ترین آسیب باشند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 86777

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/86777/معاون-وزیر-بهداشت-شلوغی-خیابان-های-شهر-قم-ممکن-باعث-اوج-گیری-بیماری-کرونا-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir