کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات اجرای طرح بسیج ملی مقابله با بیماری کرونا در قم

خبرگزاری تسنیم , 25 اسفند 1398 ساعت 15:30

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی مقابله با بیماری کرونا در استان گفت: برنامه به‌گونه‌ای طراحی‌شده که در یک بازه زمانی خیلی محدود حجم زیادی از همشهریان را غربالگری کنیم.


به گزارش قم نیوز سیامک محبی با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی مقابله با بیماری کرونا در استان اظهار داشت: برنامه به‌گونه‌ای طراحی‌شده که در یک بازه زمانی خیلی محدود حجم زیادی از همشهریان را غربالگری کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: سامانه‌ای به‌صورت ملی تحت عنوان salamat.gov.ir معرفی‌شده است، از همشهریان قمی خواهش می‌کنیم که در اسرع وقت به این سایت و سامانه مراجعه کنند.

وی افزود: در این سامانه اطلاعاتی پیرامون مشخصات فردی اعم از نام و نام خانوادگی، کد ملی و شهر محل سکونت و همچنین یک سری سؤالات در خصوص اینکه آیا علامت‌های خاصی از بروز بیماری تنفسی دارند یا نه، پرسیده می‌شود؛ بلافاصله برایشان پیامکی ارسال می‌شود و مراقب سلامت در اسرع وقت با آن‌ها تماس می‌گیرد.

محبی با بیان ارجاع افرادی  که دارای علائم بیماری هستند به مراکز  9 گانه سطح شهر ادامه داد: این اشخاص، در صورت نیاز به مراکز خدمات درمانی تکمیلی و به مراکز خدمات سطح دو ارجاع داده می‌شوند و در این مراکز یا خدمات درمانی سرپایی دریافت می‌کنند و یا به مراکز درمانی و بستری معرفی شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز کرد: در اجرای این برنامه سپاه پاسداران و بسیج برای پیگیری بیماران و خانواده‌های آن‌ها در زمینه‌های مختلف آموزش، مراقبت از بیماران و بهداشت محیط همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه متولی گندزدایی و ضدعفونی محیط شهرداری است، ادامه داد: این کار با محوریت شهرداری به‌صورت روزانه و با همکاری سپاه، ارتش، بسیج، روستاییان و کشاورزان در سطح شهر در حال انجام است.

محبی اظهار داشت: همچنین در قالب طرحی بسیج ادارات و شرکت‌ها، پرسنل و کارکنان را از لحاظ سلامت در هنگام ورود و خروج چک می‌کنند و اطلاعات آن‌ها را ثبت و برنامه‌های  آموزشی مختلفی برای مقابله با این بیماری برایشان دارند.

محبی در پایان کنترل مبادی ورودی و خروجی شهر از سوی هلال احمر را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: مسئله کرونا بسیار جدی بوده و از مردم می‌خواهیم  از اجتماع در مکان‌های عمومی خودداری کنند و به مسئله قرنطینگی خانگی توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 86815

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/86815/جزئیات-اجرای-طرح-بسیج-ملی-مقابله-بیماری-کرونا-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir