يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 86815
منبع : خبرگزاری تسنیم

جزئیات اجرای طرح بسیج ملی مقابله با بیماری کرونا در قم

قم نيوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی مقابله با بیماری کرونا در استان گفت: برنامه به‌گونه‌ای طراحی‌شده که در یک بازه زمانی خیلی محدود حجم زیادی از همشهریان را غربالگری کنیم.
جزئیات اجرای طرح بسیج ملی مقابله با بیماری کرونا در قم / کنترل مبادی ورودی و خروجی شهر
جزئیات اجرای طرح بسیج ملی مقابله با بیماری کرونا در قم / کنترل مبادی ورودی و خروجی شهر
به گزارش قم نیوز سیامک محبی با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی مقابله با بیماری کرونا در استان اظهار داشت: برنامه به‌گونه‌ای طراحی‌شده که در یک بازه زمانی خیلی محدود حجم زیادی از همشهریان را غربالگری کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: سامانه‌ای به‌صورت ملی تحت عنوان salamat.gov.ir معرفی‌شده است، از همشهریان قمی خواهش می‌کنیم که در اسرع وقت به این سایت و سامانه مراجعه کنند.

وی افزود: در این سامانه اطلاعاتی پیرامون مشخصات فردی اعم از نام و نام خانوادگی، کد ملی و شهر محل سکونت و همچنین یک سری سؤالات در خصوص اینکه آیا علامت‌های خاصی از بروز بیماری تنفسی دارند یا نه، پرسیده می‌شود؛ بلافاصله برایشان پیامکی ارسال می‌شود و مراقب سلامت در اسرع وقت با آن‌ها تماس می‌گیرد.

محبی با بیان ارجاع افرادی  که دارای علائم بیماری هستند به مراکز  9 گانه سطح شهر ادامه داد: این اشخاص، در صورت نیاز به مراکز خدمات درمانی تکمیلی و به مراکز خدمات سطح دو ارجاع داده می‌شوند و در این مراکز یا خدمات درمانی سرپایی دریافت می‌کنند و یا به مراکز درمانی و بستری معرفی شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز کرد: در اجرای این برنامه سپاه پاسداران و بسیج برای پیگیری بیماران و خانواده‌های آن‌ها در زمینه‌های مختلف آموزش، مراقبت از بیماران و بهداشت محیط همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه متولی گندزدایی و ضدعفونی محیط شهرداری است، ادامه داد: این کار با محوریت شهرداری به‌صورت روزانه و با همکاری سپاه، ارتش، بسیج، روستاییان و کشاورزان در سطح شهر در حال انجام است.

محبی اظهار داشت: همچنین در قالب طرحی بسیج ادارات و شرکت‌ها، پرسنل و کارکنان را از لحاظ سلامت در هنگام ورود و خروج چک می‌کنند و اطلاعات آن‌ها را ثبت و برنامه‌های  آموزشی مختلفی برای مقابله با این بیماری برایشان دارند.

محبی در پایان کنترل مبادی ورودی و خروجی شهر از سوی هلال احمر را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: مسئله کرونا بسیار جدی بوده و از مردم می‌خواهیم  از اجتماع در مکان‌های عمومی خودداری کنند و به مسئله قرنطینگی خانگی توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchm6n6.23n-zdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما