دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۸
کد مطلب : 86875
منبع : خبرگزاری تسنیم

مشارکت بیش از 77 هزار قمی در طرح بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا

قم نيوز : فرماندار قم با بیان اینکه تاکنون ۷۷ هزار و ۵۴۰ نفر در سامانه خود اظهاری سلامت شهروندان ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از ظرفیت تمامی پیام‌رسان‌ها برای همکاری شهروندان استفاده کرده‌ایم.
مشارکت بیش از ۷۷ هزار قمی در طرح بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا
مشارکت بیش از ۷۷ هزار قمی در طرح بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا
به گزارش قم نیوز مرتضی حیدری در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران  استان، با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: تاکنون 4 جلسه و 7 کمیته در این رابطه تشکیل‌شده است.

فرماندار قم کمیته مراقبت و پایش سلامت را مهم‌ترین کار این طرح عنوان و افزود: تلاش می‌کنیم تمامی شهروندان را در این سامانه عضو و بر اساس سؤال‌هایی که از آن‌ها پرسیده می‌شود وضعیت شهروندان را مشخص کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون 77 هزار و 540 نفر در سامانه خود اظهاری سلامت شهروندان ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از ظرفیت تمامی پیام‌رسان‌ها برای همکاری شهروندان به‌کاربرده‌ایم، آخرین راهکار این بوده که با کمک بسیجیان  و مربیان بهداشت آموزش‌وپرورش با مردم تماس گرفته و اطلاعات را دریافت می‌کنند.

حیدری کمیته سالم‌سازی و مداخلات محیطی را دومین کمیته عنوان و ابراز کرد: تمام شهر را نمی‌توان ضدعفونی کرد اما نقاط حساس را شناسایی کرده‌ایم و با استفاده از ظرفیت ارتش، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی در حال انجام است.

فرماندار قم با بیان اینکه ضدعفونی معابر و اماکن عمومی از سوی سپاه، ارتش، شهرداری قم، جهاد کشاورزی و روستاییان در حال انجام است، ادامه داد: مبادی ورودی شهرها هم توسط هلال‌احمر، ارتش و سپاه در حال کنترل است.

وی به بیان وظایف کمیته ارزیابی و نظارت اشاره و تصریح کرد: این کمیته در کشف احتکارها و اصلاح سیستم توزیع در حال فعالیت است، ماسک‌هایی که در سطح استان تولید می‌شود اولویت‌بندی شده‌اند تا با کمک دانشگاه علوم پزشکی به بیمارانی که ترخیص شده و در خانه از آن‌ها پرستاری می‌شود با نسخه پزشک، ماسک داده شود.

حیدری کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات را آخرین کمیته برشمرد و گفت: از ظرفیت فضای مجازی کمتر استفاده کرده‌ایم و وقت آن است که از ظرفیت این کمیته بیشتر استفاده کنیم.

فرماندار قم با بیان اینکه باید رفته‌رفته به سمت خریدوفروش اینترنتی برویم، افزود: به دلیل شیوع بیماری کرونا، مهمانسراها و هتل‌ها حق پذیرش ندارند و این رستوران‌ها و هتل‌ها حتماً باید بسته شوند.

وی عادی‌سازی زندگی را یکی از قیدهای کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات برشمرد و گفت: باید باور کنیم که با یک دشمنی در حال دست‌وپنجه نرم کردن هستیم، درعین‌حالی که به زندگی عادی خود ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdkj0j.yt0956a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما