يکشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : 87018
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

روزانه ۲۵ هزار ماسک در قم تولید می‌شود

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: روزانه حدود ۲۲ هزار ماسک معمولی و سه هزار ماسک N95 در قم تولید می‌شود.
روزانه ۲۵ هزار ماسک در قم تولید می‌شود
روزانه ۲۵ هزار ماسک در قم تولید می‌شود
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی با بیان اینکه اقلام سلامت محور شامل ماسک، گان و اقلام ضد عفونی می‌شود، افزود: قبل از شیوع بیماری کرونا واحدی برای تولید ماسک در قم نداشتیم؛ تنها یک واحد وجود داشت که تعطیل بود و پس از شیوع این بیماری آغاز به کار کرد ولی دارای دستگاه‌های جدید نبود، بنابراین با ظرفیت پایین‌تر در حال کار کردن است و اکنون روزانه حدود ۱۵ هزار ماسک تولید می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در یک واحد به سرعت ماشین آلات نصب و به تولید ماسک تخصصی پرداخته شد که این ماسک‌ها برای کادر درمانی مناسب است و روزی سه هزار عدد وارد بازار می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: دو واحد در شکوهیه برای تولید ماسک در نظر گرفته شده که در صورت توافق با بهداشت با ظرفیت خوب فعالیت خود را در زمینه ماسک آغاز می‌کند.

وی گفت: ماسک‌های پارچه‌ای توسط صنوف در حال تولید است که در صورت تأیید بهداشتی در زمینه نوع پارچه و استریل شدن وارد بازار می‌شود.

سیجانی عنوان کرد: روزانه حدود ۲۲ هزار ماسک معمولی و سه هزار ماسک n۹۵ در قم تولید می‌شود و در صورت تأیید دو واحد که تولید آزمایشی دارند میزان ماسک تولیدی به ۵۰ هزار عدد در روز می‌رسد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdjz0j.yt05f6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما