يکشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۴۰
کد مطلب : 87033
منبع : خبرگزاری تسنیم

مشارکت بیش از 259 هزار قمی در سامانه خوداظهاری مقابله با کرونا

قم نيوز : معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم به اجرای طرح بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۵۹ هزار و ۶۰۲ نفر در سامانه سلامت ثبت‌نام کرده‌اند و خوداظهاری آن‌ها تکمیل‌ شده است.
مشارکت بیش از ۲۵۹ هزار قمی در سامانه خوداظهاری مقابله با کرونا
مشارکت بیش از ۲۵۹ هزار قمی در سامانه خوداظهاری مقابله با کرونا
به گزارش قم نیوز سیامک محبی جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات استانداری، به اجرای طرح بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا اشاره و اظهار داشت: این طرح با همکاری سازمان‌های مختلف به‌ویژه آموزش‌وپرورش در سطح استان در حال انجام است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه تاکنون 259 هزار و 602 نفر در سامانه سلامت ثبت‌نام کرده‌اند و خود اظهاری آن‌ها تکمیل‌شده است، گفت: دانشگاه علم پزشکی قم بعد از دانشگاه‌های اصفهان، شهید بهشتی، ایلام، شیراز و زنجان رتبه ششم را دارد.

وی با بیان مطلوب بودن شرایط استان قم نسبت به سایر استان‌ها در این زمینه ابراز کرد: از این تعداد، 31 هزار و 395 نفر توسط مراکز بهداشت نیازمند پیگیری و 7 هزار و 223 نفر هم نیازمند پیگیری فوری بودند که مراقبین سلامت باید با آن‌ها تماس می‌گرفتند.

محبی بیان کرد: مراقبین سلامت در سطح استان با افرادی که خود اظهاری کرده‌اند؛ به ترتیب اولویت نیازمند پیگیری فوری، پیگیری و همین‌طور افرادی که هیچ‌گونه علامتی نداشتند، تماس گرفته و وضعیت سلامتی آن‌ها را تحت مراقبت قرار می‌دهند.

  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه از این تعداد 121 هزار  و 366 نفر مورد غربالگری قرارگرفته‌اند، تصریح کرد: با توجه به یک‌میلیون و 327 هزارنفری که در سامانه سلامت داریم 9.14 درصد غربالگری شده‌اند و اگر بتوانیم این عدد را به عدد ده برسانیم جزو استان‌هایی هستیم که وارد نشان سبز شده‌ایم.

وی به چگونگی و نحوه شکل غربالگری اشاره و عنوان کرد: فرد اطلاعات خود را در سامانه سلامت ثبت می‌کند و متناسب با اطلاعات ثبت‌شده مراقب سلامت با وی تماس تلفنی می‌گیرد و سؤالات را بر اساس علامت‌های بیماری از او می‌پرسد، بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت، اگر علامتی نداشته باشد آموزش صرف به آن‌ها داده می‌شود و در صورت داشتن علامت، متناسب با میزان و تعداد علامت‌ها به مراکز 16 ساعته فعال در سطح استان ارجاع داده می‌شوند.

محبی ادامه داد: اگر فردی نیاز به ارجاع فوری داشته باشد به بیمارستان ارجاع داده می‌شود و اگر نیازمند درمان سرپایی باشد، دارویش را دریافت و به منزل برمی‌گردد و مراقب سلامت به مدت 14 روز با وی تماس گرفته و وضعیت سلامتی او را تحت مراقبت قرار می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم به بیان تعداد فعالیت‌هایی که امروز دوم فروردین انجام‌شده پرداخت و گفت: روز گذشته تمام پرسنل بهداشت سرکار حاضر بودند و خدمات غربالگری را انجام می‌دادند، همچنین در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی قم جزو دانشگاه‌هایی بوده که بیشترین حجم ارائه خدمت را داشته است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaewna.49n0e15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما