سه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : 87049
منبع : خبرگزاری فارس

اهمیت دوری از استرس برای مقابله با کرونا ویروس

قم نيوز : جراح سرطان و بیماری های عفونی گفت: تغذیه مناسب و دوری از استرس نقش مهمی در تقویت سیستم بدن ما در مقابله با کروناویروس دارد.
اهمیت دوری از استرس برای مقابله با کرونا ویروس
اهمیت دوری از استرس برای مقابله با کرونا ویروس
به گزارش قم نیوز جمال جعفری ندوشن امروز اظهار کرد: عید باستانی نماد فرهنگ ایرانی است و در این فرهنگ در کنار هم بودن، شادی، محبت وجود دارد و همه این خصوصیات و ویژگی‌ها که مورد تاکید آموزه‌های دینی نیز هست در عیدنوروز یک جا جمع شده است.
این جراح و فوق تخصص بیان کرد: در این ایام، ویروسی به نام کرونا موجب شده است فرهنگ اصیل ایرانی در مقابل با هم بودن در نوروز قرار بگیرد و این امری طبیعی در مقابله با شیوع ویروس است و باید برای حفظ جان به توصیه‌ها توجه داشت.
وی تصریح کرد: در صورتی می توان به این ویروس که عامل مرگ تعداد زیادی از انسانها بوده است غلبه کرد که «برای هم بودن» را به «با هم بود» ترجیح دهیم.

جعفری ندوشن خاطرنشان کرد: رعایت موارد بهداشتی که توسط وزارت بهداشت اعلام شده است اهمیت زیادی دارد، کرونا، یک نوع بیماری حاد تنفسی است و باید بدانیم پیشگیری از گسترش کرونا باید از خانه شروع شود.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه خانه امن‌ترین جا برای پیشگیری از بیماری است باید از سفر اجتناب شود، در شرایط فعلی برای مقابله با کرونا ویروس، ماندن در خانه از ضروریات فرهنگ ایرانی و شرع مقدس است.
این جراح و فوق تخصص گفت: امسال از راه دور به پدر و مادر سر می‌زنیم، از راه دور دید و بازدید انجام می‌دهیم تا سلامتی همه جامعه ایرانی حفظ شود، با خروج از خانه خودتان ممکن است باعث مرگ فردی از خانواده یک ایرانی شویم.
وی افزود: امسال همه در خانه می مانیم و به مهمانی نمی‌رویم و مهمان دعوت نمی‌کنیم تا زنجیره شیوع بیماری قطع شود، برخی از بیماران از جمله بیماران سرطانی سطح ایمنی پایین‌تری نسبت به افراد عادی دارند و باید مراقبت بیشتری از این افراد صورت پذیرد.
جعفری ندوشن تصریح کرد: شاید عده ای تصور کنند با سفر کردن از ویروس دور می شویم در حالی که ممکن است در سفر بیشتر مورد تهاجم این ویروس قرار بگیریم.
وی بیان کرد: همچنین در مکان‌های عمومی که ازدحام جمعیت وجود دارد بهتر است از ماسک استفاده کنیم تا کمتر در معرض ویروس‌ها قرار بگیریم، پاکسازی سطوح منزل نیز اهمیت زیادی در کاهش خطر ابتلا به این ویروس را دارد.
این جراح و فوق تخصص خاطرنشان کرد: یکی از ابتدایی ترین راه‌های جلوگیری از ورود ویروس به بدن‌مان شستن مداوم دست‌ها به هنگام خوردن و آشامیدن است، ضمنا تغذیه مناسب و دوری از استرس نیز نقش مهمی در تقویت سیستم بدن ما در مقابله با کروناویروس دارد.
وی عنوان کرد:استراحت، مصرف مایعات و قرنطینه خانگی نیز مهمترین نکات درمان و پیشگیری از انتقال بیماری برای افراد مبتلا و یا مشکوک به کروناست، باید دهان و بینی خود را هنگام عطسه یا سرفه بپوشانیم و از افرادی که علائمی شبیه آنفولانزا دارند، فاصله بگیریم.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchwvn6.23nqkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما