کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۱۴۸ واحد صنفی متخلف در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در قم پلمپ شد

خبرگزاری تسنیم , 19 فروردين 1399 ساعت 11:00

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از پلمپ ۱۴۸ واحد صنفی متخلف در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در قم خبر داد و گفت: دستگاه تولید ماسک با ظرفیت ۱۰۰ هزار عدد در روز وارد استان شد.


به گزارش قم نیوز محمود سیجانی در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: پس از مصوبه قبلی در خصوص صنوف ممنوعه و با فعالیت محدود، پیشنهاد خود را به وزارت کشور ارسال کردیم که در قالب همین موضوع، نظارت بر صنوف در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: 6 تیم گشت متشکل از بازرسان سازمان صمت، اتاق اصناف و اماکن نیروی انتظامی با جدیت بر روند فعالیت صنوف ممنوع نظارت کردند.

وی تصریح کرد:علاوه بر بازرسی‌ها در تنظیم بازار و تخلفات اقتصادی، بخشی از نظارت‌ها از ابتدای سال پیرامون فاصله‌گذاری اجتماعی انجام گرفت و در این مدت 2 هزار و 186 بازدید و تذکر انجام و درنهایت 148 مورد از صنوف متخلف توسط تیم اماکن نیروی انتظامی و بخشی نیز توسط تیم دادستانی پلمپ شد.

سیجانی خاطرنشان کرد: پیرامون کسب‌وکار حداقلی برخی از صنوف در فروش اینترنتی با تلاش فناوری اطلاعات و حمایت دادستانی و فرمانداری اقدامات خوبی انجام شد و علاوه بر شناسایی فروشگاه‌های جدید به تقویت فروشگاه‌های قبلی در فروش اینترنتی پرداختیم.

وی گفت: در فروش میوه برای نخستین بار 15 تن پرتقال و سیب به‌طور اینترنتی توزیع شد، همچنین در تأمین ماسک شرایط استان در تولید و توزیع روند بهتری را در پیش گرفت و بخشی از ماسک‌ها به‌صورت اینترنتی و غیرحضوری به فروش رسید تا وضعیت توزیع به‌خوبی رصد شود و مردم نیاز به تردد در سطح شهر نداشته نباشند و برای توزیع عادلانه نیز بستر خوبی ایجاد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: در کنار ماسک، ژل و محلول ضدعفونی‌کننده نیز ارائه می‌شود تا با توجه به تقاضای شهروندان، بتوانیم نیاز فعلی را تأمین کنیم.

وی در مورد فاصله‌گذاری هوشمند بیان کرد: همفکری لازم با اتاق اصناف انجام و ابلاغی به‌صورت سراسری اعلام شد تا وضعیت صنوف پر ریسک همچون آرایشگاه‌ها، تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها و باشگاه‌ها احصاء و صنوف کم ریسکتر مشخص شود.

سیجانی در پایان اظهار داشت: دستگاه تولید ماسک دارای کیفیت، کمیت و سرعت مناسب در تولید با ظرفیت 100 هزار عدد در روز وارد استان قم و تست اولیه انجام شد تا در تأمین نیاز استان بتوانیم تعادل خوبی در تولید و توزیع ایجاد کنیم.

انتهای پیام/111


کد مطلب: 87387

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/87387/۱۴۸-واحد-صنفی-متخلف-طرح-فاصله-گذاری-اجتماعی-قم-پلمپ

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir