?>?> ارائه خدمات روانشاختی در مرکز ملی پاسخ‌گویی به سئوالات دینی + جزئیات | قم نیوز
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : 87662
منبع : خبرگزاری تسنیم

ارائه خدمات روانشاختی در مرکز ملی پاسخ‌گویی به سئوالات دینی + جزئیات

قم نيوز : مرکز ملی پاسخ‌گویی به سئوالات دینی در ایام کرونایی بخش ارائه خدمات روانشاختی را در ا‌ین مرکز ‌فعال کرد تا ‌مردم بتوانند سئوالات ‌خود را از این مرکز پیگیری کنند.
ارائه خدمات روانشاختی در مرکز ملی پاسخ‌گویی به سئوالات دینی + جزئیات
ارائه خدمات روانشاختی در مرکز ملی پاسخ‌گویی به سئوالات دینی + جزئیات
به گزارش قم نیوز دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با درک نیازهای جامعه و مطالبات مردم در زمینه پاسخ‌گویی دینی و به منظور تمرکز و ارتقاء سطح پاسخگویی، مراکز مختلف پاسخ‌گویی خود را سامان داده و مرکز منسجم و گسترده‌ای تحت عنوان «مرکز ملی پاسخ‌گویی به سوالات دینی» را تأسیس کرد.

پرسشگران در ارتباط با این مرکز تخصصی، علاوه بر دریافت پاسخ سوالات و رفع شبهات از آموزه‌های دینی، ارتباط مستقیم و بی‌واسطه ای را با متخصصان و کارشناسان حوزه علمیه تجربه می‌کنند که این تجربه هم اعتماد آنها به یک مرکز پاسخ‌گویی دینی حوزوی را افزایش داده و هم به آرامش و اطمینان درونی آنها در مواجهه با پرسش‌ها و شبهات موجود کمک می کند.

این مرکز با استفاده از اساتید و محققین حوزه علمیه و با هدف پاسخگویی تخصصی به سوالات دینی اقشار مختلف جامعه، کارشناسان خود را در گروه هایی تخصصی سازماندهی کرده و مشغول انجام وظیفه می باشند که عبارتند از:

* قرآن و حدیث    * فقه    * کلام و اعتقادات    * اخلاق     * تاریخ و سیره    * مشاوره    * فقه خواهران (تلفنی)

اهداف:
    تبیین تعلیمات دینی و آموزه‌های متعالی اسلام از طریق پاسخ‌گویی به سوالات دینی؛
    دفاع مستدل از مبانی فکری و آموزه‌های اسلام و پاسخ‌گویی به شبهات رایج متناسب با نیاز مخاطبان؛
    ارائه مشاوره دینی در پاسخ به نیازهای فکری، رفتاری و روانی مخاطبان؛
    تحلیل جریان‌شناسانه پرسش‌ها و شبهات به منظور اطلاع‌رسانی به مراکز حوزوی،‌ علمی، فرهنگی و مجموعه¬های مرتبط.

وظایف:
    پاسخ به سؤالات، استخراج، ‌جمع‌آوری، طبقه‌بندی و تنظیم شبهات و پرسش‌های مخاطبان؛
    تهیه منابع اطلاعاتی و مطالعاتی حوزه‌های پاسخ گویی مورد نیاز؛
    برقراری ارتباط فعال و سازنده با دیگر مراکز پاسخ‌گویی با هدف برقراری هماهنگی،‌ اجرای طرح‌های مشترک و جلوگیری از انجام کارهای موازی؛
    تدوین مجموعه‌های نرم‌افزاری،‌ جزوه، کتاب و ...؛
    اطلاع‌رسانی به حوزه‌های علمیه و سایر مراکز علمی مرتبط در زمینه پرسش‌ها و چالش‌های ناپیدای جامعه و نظام اسلامی.

عرصه های پاسخ گویی:
1.مکتوب:
این واحد قدیمی‌ترین و پرسابقه‌ترین واحد رسمی پاسخ گویی دینی دفتر تبلیغات اسلامی است حاصل تلاش این گروه پاسخ گویی به بیش از 300 هزار سوال با موضوعات گوناگون می باشد.

2. تلفنی:
این واحد با همکاری بیش از 300 نفر از فضلا و اساتید متخصص در رشته‌های مختلف علوم اسلامی، از طریق شماره تلفن سراسری (096400)، روزانه 12 ساعت با در اختیار داشتن 60 کرسی پاسخ‌گویی هم زمان و300 خط تلفن در خدمت هموطنان عزیز می باشد.
استقبال زیاد پرسشگران از این سامانه، بسیار بیشتر از حد امکانات و ظرفیت موجود است؛ به طوری که در ماه مبارک رمضان براساس گزارش ترافیک سنجی شرکت مخابرات، روزانه 150 هزار بار شماره این مرکز از سراسر کشور گرفته شده است. توفیقاتی که مرکز در طول راه اندازی این خدمت کسب کرده است پاسخگویی روزانه به بیش از 6000 نفر در روز و بیش از سه میلیون سوال و جواب در طول راه اندازی این سامانه است.

3.اینترنتی:
مرکز ملی پاسخ گویی به سوالات دینی، با راه اندازی واحد اینترنتی، در این عرصه نیز دارای سایت ها و انجمن های بزرگ و متعدی می باشد که در این مجال به بیان کوتاهی در این باره بسنده می کنیم:

3.1 سایت پاسخگو:       http://www.pasokhgoo.ir
این سایت به عنوان پرتال مرکز ملی و ویترین آن مجموعه، به ارائه خدمات می پردازد.

3.2 انجمن گفتگوی دینی (اسک دین):      http://www.askdin.com
این انجمن جزو 250 سایت برتر در ایران بوده و تعداد کاربران فعال در آن، حدود 000/12 نفر می باشد. این سایت تاکنون توفیق داشته طی حدود 16هزار پست و پرسش و پاسخ دینی، پاسخگوی پرسشگران باشد که مجموعا بیش از 255 هزار بازدید روزانه داشته باشد.

3.3 انجمن گفتگوی قرآنی:       http://www.askquran.ir
این سایت در حوزه پاسخگویی به سوالات تخصصی و عمومی قرآن فعالیت می‌کند و به عنوان پرکاربرترین و پربازدیدترین جامعه مجازی قرآنی و دینی کشور به حساب می آید و در سال 1390 مفتخر به کسب رتبه اول و دریافت لوح زرین برترین سایت عرصه فرهنگ و اندیشه در پنجمین جشنواره رسانه های دیجیتال گردید.

3.4 شهر جواب:     www.javabcity.ir
شهر جواب نقش پشتیبان انجمن پر مخاطب گفتگوی دینی(اسک دین) را بر عهده دارد. مطالب و پرسش و پاسخ هایی که در انجمن گفتگوی دینی به نتیجه نهایی رسیده، جمع بندی شده و در قالب یک مقاله کامل بر روی خروجی سایت شهر جواب قرار می گیرد.

3.5 پرسمان قرآن:        http://www.porsemanequran.com
پایگاه اطلاع رسانی پرسمان قرآن نقش پشتیبان انجمن پر مخاطب گفتگوی قرآنی (اسک قرآن) را بر عهده دارد. مطالب و پرسش و پاسخ هایی که در انجمن گفتگوی قرآنی به نتیجه نهایی رسیده، جمع بندی شده و در قالب یک مقاله کامل بر روی خروجی این سایت قرار می گیرد.

3.6 کلوپ مرکز ملی:    http://www.cloob.com/pasokh
این سایت با توجه به مشابهت های فراوان با فیس بوک، توانسته خیلی عظیمی از کاربران اینترنتی را به سوی خود جذب کند و جزو پنج کلوپ برتر دینی از نظر تعداد اعضاست.

تعداد اعضای رسمی کلوپ مرکز ملی پاسخگویی، نزدیک به 16 هزار بوده و تعداد بسیار زیاد دیگری از کاربران نیز به دلایل شخصی در کلوب یاد شده عضو نیستند اما با کارشناسان مربوط ارتباط مستقیم دارند.

کارشناسان کلوب مرکز ملی پاسخگویی به طور متوسط ماهانه بیش از هزار سوال مستقیم کاربران خود را پاسخ می گویند و نیز تاکنون بالغ بر 5200 مقاله در موضوعات مختلف دینی بارگذاری شده است.

3.7 شهر سوال:      www.soalcity.ir
این سایت، جمع بندی و خلاصه ای از پرسش و پاسخ های مطرح شده در جوامع مجازی را در خود جای داده است و مرجعی کامل برای مقالات دینی و پرسش و پاسخ های مورد نیاز و مبتلا به کاربران می باشد .

3.8 سامانه پاسخگوی آنلاین:       www.09640.ir
محققان و کارشناسان سامانه پاسخگوی آنلاین با حضور روزانه 35 کارشناس به صورت مستقیم (آنلاین) به پرسش‌های مخاطبان به صورت زنده پاسخ می‌دهند و تا کنون توفیق یافته اند که بیش از 188هزار پرسش و پاسخ را در حوزه های مختلف پاسخ گوئی کند.

4. پیامک:
این سامانه به منظور پاسخ گویی سریع  به سوالات فقهی و با شماره 30009640  مشغول به فعالیت است و پاسخگوی بیش از 1000 سوال  فقهی در روز است.

5.رسانه:
از جمله فعالیت های مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، حضور در رسانه است که با ارائه موضوع و محتوا در رسانه های دیداری و شنیداری همچون رسانه ملی، پیام نمای شبکه 2، رادیو معارف و رایو قرآن اقدام به پاسخگویی به سؤالات مطرح شده می‌کند.

علاقه‌مندان و کسانی که نیاز به خدمات روانشاختی دارند می‌توانند‌ همه روزه از ساعت 9 تا 14 و 16 تا 20 با شماره‌گیری 096400 (بدون کد) و انتخاب کلید 7 و گرفتن نوبت مشاوره برای همان روز، اقدا‌م کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcirqav.t1ayq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما