شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : 87733
منبع : خبرگزاری فارس

امیرآبادی: معدوم‌سازی جوجه‌های یکروزه غیرانسانی است/ دادستانی ورود کند

قم نيوز : عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: چند نفر از تولیدکنندگان مرغ و طیور به من گفته بودند که با مشکلات ذرت و سویا رو به رو هستیم و من هم به آقای مدرس خیابانی معاون وزیر صمت در میان گذاشتم و وی گفت ما پیگیریم و مسأله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ منتقل کردیم اما متأسفانه بانک مرکزی مجوز لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌دهد.
پیگیری علل معدوم‌سازی جوجه‌ها| امیرآبادی: تولیدکنندگان مشکل ذرت و سویا دارند/ دادستانی ورود کند
پیگیری علل معدوم‌سازی جوجه‌ها| امیرآبادی: تولیدکنندگان مشکل ذرت و سویا دارند/ دادستانی ورود کند
به گزارش قم نیوز انتشار فیلمی از معدوم سازی جوجه‌های یک روزه، واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته و کاربران شبکه‌های اجتماعی چنین رفتاری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محکوم و به ابراز احساسات پرداخته‌اند.

غلامعلی فارغی رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه کشور علت اصلی معدوم سازی جوجه‌های یک روزه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کمبود نهادهای طیور سویا و ذرت دانسته و گفته که خسارت وارد شده به تولید کنندگان ماهانه بیش از 1.2 میلیارد تومان است.

*معدوم‌سازی جوجه‌های یکروزه غیرانسانی است/ دادستانی ورود کند

در همین زمینه، احمد امیرآبادی عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، معدوم سازی جوجه‌های یک روزه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ «غیر انسانی» عنوان کرد و از دادستان تهران خواست که به عنوان مدعی‌العموم به این قضیه ورود پیدا کند و با سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران برخورد کند.

*تولید کنندگان مرغ گفتند که مشکل ذرت و سویا دارند

تولید کنندگان مرغ و طیور به من گفته بودند که با مشکلات ذرت و سویا رو به رو هستیم و من هم به آقای مدرسی خیابانی معاون وزیر صمت در میان گذاشتم و وی گفت که ما پیگیریم و مسأله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ منتقل کردیم اما متأسفانه بانک مرکزی مجوز لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌دهد

او می‌گوید: «من این مسأله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از مدت‌ها پیش پیگیر بودم؛ چراکه چند نفر از تولید کنندگان مرغ و طیور به من گفته بودند که با مشکلات ذرت و سویا رو به رو هستیم و من هم به آقای مدرسی خیابانی معاون وزیر صمت در میان گذاشتم و وی گفت که ما پیگیریم و مسأله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ منتقل کردیم اما متأسفانه بانک مرکزی مجوز لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌دهد».

نماینده مردم قم به نقل از مدرسی خیابانی می‌گوید: «سه ماه است که شفاها و کتبا مسأله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فریاد می‌زنم که ذرت بنادر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آزاد کنید اما بانک مرکزی این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صورت نمی‌دهد».

*وزیر جهادکشاورزی گفت که  بانک مرکزی همراهی نمی‌کند/خوراک طیور در بنادر مانده است

امیرآبادی می‌گوید که این مسأله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حتی با کاظم خاوازی وزیر تازه منصوب شده وزارت جهاد کشاورزی نیز در میان گذاشته اما خاوازی گفته است که مسؤولیت این قضیه بر عهده وزارت صمت است و مسؤولیت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از ما گرفته‌اند و به وزارت صمت داده‌اند و ما از لحاظ تخصصی در این قضیه به معاون اول و آقای واعظی هم گفتیم که اوضاع این گونه است و مشکل داریم اما بانک مرکزی همراهی نمی‌کند.

وی گفت: «اینها (مدرسی خیابانی معاون وزیر صمت، خاوازی وزیر جهاد کشاورزی) مدعی بودند که بانک مرکزی همراهی نمی‌کند و بخش عمده‌ای از خوراک طیور در بنادر مانده است. بانک مرکزی باید ارزها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اوکی کند تا سویا و ذرت‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ترخیص کند.»

این موضوع همان مطلبی است که معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی نیز امروز درباره آن به خبرگزاری فارس گفته که تولید جوجه‌های مازاد باعث انتشار آلودگی در محیط مرغداری‌ها می‌شود و معدوم سازی این جوجه‌ها یک روال طبیعی در صنعت مرغداری در تمام دنیاست.

خاوازی گفته است که مسؤولیت این قضیه بر عهده وزارت صمت است و مسؤولیت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از ما گرفته‌اند و به وزارت صمت داده‌اند و ما از لحاظ تخصصی در این قضیه به معاون اول و آقای واعظی هم گفتیم که اوضاع این گونه است و مشکل داریم اما بانک مرکزی همراهی نمی‌کند.

مرتضی رضایی تأکید کرده به دلیل افت قیمت گوشت مرغ و ماندن جوجه‌ها در جوجه‌کشی با گذشت 24 ساعت از عمرشان به هر دلیلی به فروش نمی‌روند و مرغداران و پرورش‌دهندگان جوجه مجبور با معدوم سازی جوجه‌های مازاد هستند.

امیر آبادی نیز در همین راستا می‌گوید: «‌تولید کنندگان حرفشان این است که با این قیمت مرغ و تخم مرغ، پرورش جوجه‌ها برای ما نمی‌صرفد اما باز هم دلیل نمی‌شود که ما برویم موجودی زنده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دفن کنیم. پس انسانیت کجا رفته است؟»

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مقصر اصلی قضیه در زمین معدوم سازی جوجه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سیاست‌گذاران در این زمینه می‌داند و می‌گوید که وقتی سیاست‌گذاری می‌کنند که 4 الی 5 میلیارد دلارش برنمی‌گردد همین می‌شود.

اشاره امیر آبادی به گزارش دیوان محاسبات کل کشور در سه شنبه هفته گذشته 26 فروردین است.

عادل آذر رئیس دیوان محاسبات 26 فروردین اعلام کرده بود که مجموع ارزی که در سال 97 به صرافی‌ها و واردکنندگان کالاهای اساسی داده شده 31 میلیارد دلار بوده که از این رقم حدود 4 میلیارد و 800 میلیون دلار ما به ازای واردات کالا نداشته است.حسن روحانی یک روز بعد در جمع وزرای خود به گزارش دیوان محاسبات کل کشور واکنش نشان داد و این گزارش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صد درصد غلط دانست.

امیر آبادی می‌گوید: «بخشنامه‌های خلق‌الساعه تولید کنندگان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آزار می‌دهد، اصل این مسأله (معدوم سازی جوجه‌ها) نباید اتفاق می‌افتاد، اما به نظرم سیاست گذاران در این مسأله باید بیشتر پاسخگو باشند.»

به گزارش فارس، طبق بخشنامه‌ای که بر اساس آن به تولیدکنندگان اعلام شده جوجه‌ریزی متوقف شود، دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه دلیل این امر را جلوگیری از خسارت بیش‌تر تولیدکنندگان عنوان می‌کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 137
https://qomnews.ir/vdchxqn6.23nqxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما