شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : 87736
منبع : خبرگزاری فارس

دفن مستقیم زباله در قم روزانه ۳۰۰ تن کاهش یافت

قم نيوز : معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: ۳۰۰ تن پسماند شهری در روز به جای دفن، در سیستم جداسازی و تولید کود کمپوست و پسماند خشک قرار گرفته است.
دفن مستقیم زباله در قم روزانه ۳۰۰ تن کاهش یافت
دفن مستقیم زباله در قم روزانه ۳۰۰ تن کاهش یافت
به گزارش قم نیوز سید امیر سامع با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای آبیاری فضای سبز شهری، اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ هکتار یعنی یک میلیون مترمربع فضای سبز با روش‌های نوین و جدید آبیاری تاکنون توسعه شبکه آبیاری در شهر قم شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ کیلومتر خطوط انتقال آب برای فضای سبز در شهر قم اجراشده است، در حوزه منابع آب اقدامات خوبی در حوزه پساب انجام و پروژه ۳۰ لیتر در ثانیه افتتاح و به بهره‌برداری رسید و پروژه ۲۰۰ لیتر در ثانیه نیز در سال ۹۹ عملیاتی می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم، میزان اعتبار خط لوله، تجهیزات و بهره‌برداری این پروژه را ۱۵ میلیارد تومان دانست و افزود: با انجام این پروژه سالانه ۴ و نیم میلیون مترمکعب از پساب را برای آبیاری شهر قم و فضای سبز جنگلی و حاشیه شهر مورد استفاده قرار می‌دهیم.

وی تصریح کرد: در بحث تجهیزات و لوازم بوستان‌ها نیز اقدامات خوبی انجام‌شده و پیرو فازهای قبلی که برای روشنایی بوستان‌ها، پروژه‌هایی عملیاتی شد، که در بخش آب‌نماها نیز فاز پنجم به بهره‌برداری رسید و اصلاح آب نمای موجود و ایمن‌سازی آن انجام پذیرفت.

سامع با اشاره به راه‌اندازی سلول‌های خورشیدی و آبگرمکن‌های خورشیدی در شهر قم، یادآور شد: در سازمان پسماند نیز سال قبل خط «‌ام آر اف» را راه‌اندازی کردیم و ۳۰۰ تن پسماند شهری در روز به جای دفن، در سیستم جداسازی و تولید کود کمپوست و پسماند خشک قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این مدت دستگاه سرند کود مرغوب نیز تهیه و ماه قبل راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: شهرداری به تولید کود مرغوب برای بوستان‌ها و فضای سبز قم پرداخته است، در تفکیک از مبدأ نیز اقدامات خوبی انجام شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcai0na.49n0e15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما