يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۶
کد مطلب : 87778
منبع : خبرگزاری مهر
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

دعوت مردم به دعا برای ریشه‌کن شدن ویروس کرونا ضروری است

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه خواهران یکی از وظایف علمای اسلام را ترغیب دانشمندان و مسلمانان برای حل مسئله کرونا و درمان آن دانست و افزود: دعوت مردم به دعا برای ریشه کن شدن کرونا ضروری است.
دعوت مردم به دعا برای ریشه‌کن شدن ویروس کرونا ضروری است
دعوت مردم به دعا برای ریشه‌کن شدن ویروس کرونا ضروری است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور بعد از ظهر یکشنبه در وبینار علمی بررسی کرونا از نگاه اسلام که به صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه بیماری کرونا برای انسان‌های غافل، ناآگاه و ستمگر پیام ارزشمندی دارد، افزود: بیماری کرونا موجب شد تا چشم بشر به روی حقیقت و جهان غیب باز شود.

وی با بیان اینکه کرونا می‌تواند بلا و تنبیه برای افراد ستم‌گر و امتحان برای معنوی‌تر شدن ایمان مسلمانان و معتقدین باشد، افزود: کرونا متأسفانه اکنون بسیاری از کشورهای مسلمان و کشورهای ستمگر را در برگرفته است و ظالمین و مظلومین همه با هم درگیر آن هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بیماری کرونا امتحانی بزرگ بود که موجب افزایش ظرفیت مسلمانانی که ستم کشیده‌اند و تنبیه ستمگران بوده است.

وی با بیان اینکه با ظهور منجی دین اسلام جهان هستی را تصرف خواهد کرد، افزود: با ظهور منجی، مسلمانان جهان را اداره می‌کنند.

حجت الاسلام بهجت‌پور با تأکید بر اینکه خداوند متعال برای تذکر و تنبیه بشر نیاز به سلاح‌های بزرگ و گسترده ندارد، تصریح کرد: ویروس کرونا با وجود کوچکی انسان‌های زیادی را زمین‌گیر و اقتصاد، امنیت و قدرت کشورهای ابرقدرت را دچار چالش‌های جدی کرده است.

انسان نباید با روحیه غرور و تکبر با خداوند متعال برخورد کند

وی با بیان اینکه انسان نباید با روحیه غرور و تکبر با خداوند متعال برخورد کند، افزود: جهان تابع نظم و قوانین بسیار دقیقی است و دانش‌هایی که انسان کسب می‌کند، محصول این نظام قوی است و وقوع مسائلی از جمله ویروس کرونا به دلیل این است که ما از مسیر طبیعی پدیده‌ها خارج شده‌ایم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: یکی از عرصه‌های عبادت خداوند تلاش برای حل مشکلات مردم است.

وی یکی از وظایف علمای اسلام را ترغیب دانشمندان و مردم مسلمان برای حل مسئله کرونا و درمان آن به منظور باز کردن گره از مشکلات مردم عنوان کرد و افزود: دعوت مردم به دعا برای ریشه کن شدن این ویروس ضروری است.

حجت الاسلام بهجت‌پور با اشاره به ضرورت هدایت مردم توسط علمای اسلام به دعا تصریح کرد: مردم باید بدانند که خداوند متعال، وجود قدرتمندی است که می‌تواند این بلاها را از دفع کند، بنابراین با دعا به درگاه خداوند می‌توانیم سرعت درمان این بیماری را بالاتر برده و امکان دست یابی سریع‌تر به درمان را فراهم سازیم.

امیدبخشی به مردم از بزرگترین وظایف علمای دین اسلام است

وی بیان کرد: یکی دیگر از وظایف علمای اسلام دعوت مردم به صبوری و شکیبایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت توجه به تربیت اسلامی، افزود: افراد زیادی از ویروس کرونا آسیب‌های مالی و جانی دیده‌اند که برخی در حال تنبیه و مسلمانان نیز در حال آزمایش هستند و آزمایش آنان میزان صبوری و شکیبایی‌شان است.

وی بیان کرد: امیدبخشی به مردم از بزرگترین وظایف علمای دین اسلام است که علما باید مراقب باشند که مردم مأیوس و ناامید نشوند.

لازم به ذکر است که وبینار علمی بررسی کرونا از نگاه اسلام با سخنرانی حجت الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، تاج‌الدین الهلالی رئیس مرکز افتا استرالیا و استاد دانشگاه الازهر مصر برگزار شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcg7u97.ak9uu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما