پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۷
کد مطلب : 87925
منبع : خبرگزاری تسنیم

افتتاح فاز نخست مترو قم 1100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

قم نيوز : معاون شهردار قم گفت: در سال ۹۹ امیدواریم ۴۰۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت ۶۰۰ میلیارد تومان نیز برای واگذاری املاک و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از اعتبارات ملی اختصاص پیدا کند تا بتوانیم فاز نخست مترو را به بهره‌برداری برسانیم.
افتتاح فاز نخست مترو قم ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
افتتاح فاز نخست مترو قم ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
به گزارش قم نیوز سید مرتضی حسام‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت مترو قم در حوزه اقتصادی و تأمین منابع برای این پروژه اظهار داشت: مترو شاخص‌ترین پروژه شهر بوده که امیدواریم با همتی که در بین مسئولان وجود دارد، تا انتهای سال شاهد بهره‌برداری از فاز نخست آن باشیم.

وی با تأکید بر لزوم فروش اوراق مشارکت در سال 99 تصریح کرد: تکمیل مترو نیازمند بودجه‌ای ملی بوده و اختصاص اعتبار به آن در سه بخش اعتبارات مستقیم خزانه، تخصیص اوراق مشارکت و اعتبارات نقد و غیرنقد خود شهرداری قم است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شهرداری در حوزه واگذاری املاک 200 میلیارد تومان فارغ از بخش 400 میلیارد تومان از تخصیص اعتبارات لازم است که گام مهمی در این زمینه است.

وی ادامه داد: در سال 99 امیدواریم 400 میلیارد تومان از اوراق مشارکت، 600 میلیارد تومان نیز برای واگذاری املاک و 100 میلیارد تومان نیز از اعتبارات ملی اختصاص پیدا کند تا بتوانیم فاز نخست مترو را به بهره‌برداری برسانیم.

حسام‌نژاد بالاترین عملکرد در برنامه‌های پیش‌بینی ‌شده را بهبود در رفت‌ و آمد شهری دانست و بیان کرد: در حوزه حمل ‌و نقل و رفت ‌و آمد شهری در حدود 498 میلیارد تومان هزینه قطعی در سال 98 ثبت ‌شده که 94 درصد تحقق را شاهد هستیم که باز بالاترین رقم در این برنامه مربوط به پروژه مترو بوده و تقریباً 50 درصد این عدد را شامل می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم ادامه داد: 220 میلیارد تومان از رقم مربوط به بخش حمل ‌و نقل عمومی شهرداری به مترو اختصاص داده‌شده که عدد قابل‌توجهی  است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcamona.49n0u15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما