شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : 87957
منبع : خبرگزاری تسنیم

۵ ناحیه صنعتی در روستاهای قم در سال ۹۹ احداث می‌شود

قم نيوز : معاون استاندار قم گفت: ۵ ناحیه صنعتی در روستاهای کهک، بیدهند، سلفچگان و قمرود در سال ۹۹ تعریف‌شده که به‌زودی عملیاتی می‌شود.
۵ ناحیه صنعتی در روستاهای قم در سال ۹۹ احداث می‌شود
۵ ناحیه صنعتی در روستاهای قم در سال ۹۹ احداث می‌شود
به گزارش قم نیوز محسن بهشتی با اشاره به اهمیت روستاها در توسعه اشتغال در استان اظهار داشت:با آنکه بیش از 95 درصد مردم استان قم در شهر ساکن بوده ولی روستاهای استان ظرفیت‌های مناسب در افزایش تولید، کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال دارند.

وی ایجاد 5 ناحیه صنعتی در روستاهای خورآباد، طغرود، سیرو، لنگرود و دستجرد را یکی از برنامه‌های اشتغال‌زایی در روستا معرفی و خاطرنشان کرد: 5 ناحیه صنعتی دیگر نیز در روستاهای کهک، بیدهند، سلفچگان و قمرود نیز تعریف‌شده که به‌زودی عملیاتی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم جایگاه استان قم را در فعالیت بخش روستایی قابل‌توجه خواند و افزود: استان قم رتبه چهارم کشوری را در فعالیت بخش روستایی داشته و تمام پروژه‌ها تا زمان بهره‌برداری زیر نظر دهیاری‌ها به‌صورت جدی نظارت می‌شود.

وی جایگاه استان قم را در ارزیابی‌های وزارت کشور مطلوب و جزء استان‌های شاخص اعلام و تصریح کرد: کسب رتبه چهارم در اجرای پروژه‌ها، رتبه یک در بین استانداری‌های کشور در نظارت، ثبت و تحقق بودجه شهرداری‌ها نمونه‌هایی از موفقیت‌های استان در کشور است.

بهشتی ادامه داد: کسب رتبه چهارم در نهمین دوره بازدید‌های فصلی عمرانی، قرار گرفتن در بین 5 استان برتر فعالیت‌های روستایی و توسعه اشتغال روستایی قابل‌توجه بوده و تمام برنامه‌های استان در سال 99 نیز باوجود مبارزه با ویروس کرونا پیگیری می‌شود.

وی به اقدامات انجام‌شده در بخش شهری اشاره و اضافه کرد: ارتقاء حمل‌ونقل عمومی با خرید 110 دستگاه اتوبوس جدید ، انتقال 96 واحد آهن‌فروشی به شهرک صنوف، رفع اختلافات مالی شهرداری با سایر دستگاه‌ها و  وصول 1410 میلیارد ریال از بدهی‌ها ازجمله دستاوردهای استان در سال 98 بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: جداسازی آب شرب از آب خام، تبدیل وضعیت 400 نیروی قراردادی شهرداری، جذب 60 نیروی آتش‌نشانی و پیگیری و نظارت بر پروژه‌های در حال انجام شهری از دیگر موارد انجام‌شده است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcfe1dc.w6detagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما