کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اهدای خون در قم 17 درصد کاهش یافته است

خبرگزاری تسنیم , 10 ارديبهشت 1399 ساعت 20:04

مدیرکل انتقال خون استان قم گفت: امسال اهدای خون در قم، ۱۷ درصد در فروردین‌ماه کاهش داشته است.


به گزارش قم نیوز مرتضی نوریان در شانزدهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی و کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر ذخایر فرآورده‌های خونی در قم مطلوب است و پاسخگوی شبکه خون‌رسانی هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان قم افزود: تامین خون و فرآورده‌های خونی با نگاهی بلندمدت برنامه‌ریزی می‌شود و باید اهدای خود در طول سال مدیریت شود، در برخی از ایام مردم استقبال زیادی از اهدای خون‌ دارند و در برخی مقاطع نیز با کمبود خون و فرآورده‌های خونی روبرو می‌شویم.

وی تصریح کرد: سن اهدای خون 18 تا 60 سال است و هر فردی در طول سال، تا چهار مرتبه می‌تواند به اهدای خون بپردازد و باید در این باره میان نیاز شبکه خون‌رسانی و مراجعات مردم توازن ایجاد شود.

نوریان بیان کرد: عمر پلاکت خون نیز 5 روز و گلبول‌های قرمز 35 روز است و با هر واحد خون، جان سه نفر نجات پیدا می‌کند، با توجه به شیوع کرونا از اسفندماه سال گذشته، برخی از عمل‌های غیر اورژانسی افزایش‌یافته و نیاز به مصرف خون نیز با افزایش مواجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در اهدای خون مستمر توسط شهروندان دارند و می‌توانند با فرهنگ‌سازی نسبت به این سنت حسنه و صدقه جاریه، یاریگر شبکه درمانی باشند.

مدیرکل انتقال خون استان قم گفت: هر ده دقیقه، یکی از فرآورده‌های خونی به مراکز درمانی توزیع می‌شود و باید براساس نیاز، در طول ماه نیاز به اهدای خون وجود دارد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 88140

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/88140/اهدای-خون-قم-17-درصد-کاهش-یافته

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir