کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسیرهای منتهی به حرم حضرت معصومه(س) در اولویت طرح جامع دوچرخه قرار گیرد

خبرگزاری تسنیم , 11 ارديبهشت 1399 ساعت 11:15

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم با بیان اینکه باید مسیرهای منتهی به حرم مطهر در اولویت طرح جامع دوچرخه قرار گیرد، گفت:مکان‌های ویژه‌ای برای استفاده بانوان از دوچرخه پیش‌بینی شود.


به گزارش قم نیوز روح‌الله امرالهی در کمیته فنی ترافیک استان قم که در سالن همایش‌های شهرداری برگزار شد، شورای شهر در سال جاری نگاه ویژه‌ای به موضوع ترویج دوچرخه داشته و امیدواریم در هشت منطقه مسیرهای ویژه دوچرخه هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

وی با بیان اینکه ترویج استفاده از دوچرخه به معنی کنار گذاشتن مابقی وسایل حمل‌ونقلی نیست، ابراز کرد: بخشی از مردم خواهان استفاده از دوچرخه بوده ولی فضاهای مناسبی برای این موضوع پیش‌بینی‌نشده است که باید مجموعه استان حمایت کرده تا حق دوچرخه و دوچرخه‌سوار ادا شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم خاطرنشان کرد: با آنکه مقرر شده فاز نخست طرح جامع دوچرخه به‌زودی اجرایی شود ولی باید یک حداقلی برای مناطق هشت‌گانه شهری پیش‌بینی شود و این موضوع حق شهروندان بوده و باید به آن توجه شود.

وی با تأکید بر اینکه باید مسیرهای منتهی به حرم مطهر در اولویت طرح جامع دوچرخه قرار گیرد، تصریح کرد: خوشبختانه با نگاه مثبت مدیریت شهری پیست‌های استاندارد و در سطح بین‌المللی در منطقه پردیسان احداث‌شده که در کشور کم‌نظیر است.

امراللهی با اشاره به اینکه بخشی از مردم جامعه درخواست به حقی در زمینه دوچرخه داشته که باید به آن توجه شود، عنوان کرد: اگر در طول مسیر اجرای طرح جامع دوچرخه حمایتی صورت نگیرد مانند پروژه‌های قبلی در این زمینه با شکست روبرو خواهیم شد و دیگر مدیریت استان رغبتی به ترویج دوچرخه ندارد.

وی یکی از الزامات طرح جامع دوچرخه در قم را افزایش دوچرخه‌های استیجاری دانست و افزود: باید فضاهایی برای استفاده از دوچرخه در بوستان‌ها و پارک‌هایی که امکان این مهم وجود داشته احداث شود تا مردم بتوانند از دوچرخه نهایت استفاده را ببرند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم ادامه داد: متأسفانه عدم تحرک در اقشار مختلف جامعه سبب بروز بسیاری از بیماری‌ها شده که دوچرخه می‌تواند گام مهمی برای ترویج نشاط اجتماعی در شهرها باشد.

وی با بیان اینکه مکان‌های ویژه‌ای برای استفاده بانوان از دوچرخه پیش‌بینی شود، اظهار داشت: عدم تحرک خانم‌ها متأسفانه منجر به افزایش بیماری در این قشر شده است.

انتهای پیام/111


کد مطلب: 88152

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/88152/مسیرهای-منتهی-حرم-حضرت-معصومه-س-اولویت-طرح-جامع-دوچرخه-قرار-گیرد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir